Amazon chce przeciwdziałać niszczeniu niesprzedanych towarów
Amazon nie ma w ostatnim czasie najlepszej prasy – trafił na celownik Komisji Europejskiej w związku z podejrzeniem praktyk monopolistycznych, a amerykańskim organom nie podobają się metody stosowane przez firmę przy przyznawaniu odznaczeń Amazon's Choice produktom. Ogłoszony właśnie przez koncern projekt nazwany FBA Donations, który opisała strona internetowa CNBC, należy jednak ocenić pozytywnie.
Celem programu jest sprawienie, by sprzedawcy nie niszczyli niesprzedanych rzeczy. Skala zjawiska jest znaczna – rok temu francuska telewizja wyemitowała dokument mówiący o 3 milionach zniszczonych produktów tylko na terenie Francji. Niestety najczęściej nie można ich tak po prostu oddać, bo w większości krajów obowiązuje podatek od darowizny.
Firma zamierza objąć programem wszystkich, którzy zdecydują się przechowywać swoje towary w magazynach w USA i Wielkiej Brytanii (w późniejszym terminie planowane jest rozszerzenie FBA Donations na kolejne kraje). Dzięki dotacjom od firmy oddanie niesprzedanych produktów będzie o wiele tańsze, niż obecnie.
Sprawi to, że nadwyżki będą mogły trafić do organizacji charytatywnych. Rzecznik Amazona stwierdził, że celem firmy jest całkowite wyeliminowanie konieczności niszczenia towarów.
fot.123RF