Facebook przejął wyszukiwarkę Giphy
Transakcja za 400 mln dolarów
Po wykupieniu firmy Giphy, która stworzyła internetową wyszukiwarkę krótkich filmików bez dźwięku, czyli popularnych GIF-ów, Facebook będzie udostępniał użytkownikom swoich platform ogromną bibliotekę tego typu plików. Pozwoli to wzbogacić korespondencję i aktywność w komunikatorach oraz mediach społecznościowych.
Biblioteka Giphy ma setki milionów użytkowników dziennie, którzy dzielą się miliardami GIF-ów. Według informacji portalu Axios koncern zapłacił za Giphy 400 mln dolarów.
Giphy pod własną marką
Giphy jest dostawcą wbudowanej funkcji wyszukiwania i tworzenia naklejek na Instagramie, który jest własnością Facebooka. Po zmianach własnościowych będzie ona działała z taką samą wydajnością – stanie się po prostu częścią aplikacji Instagram, ale zostanie też udostępniona innym programom należącym do Facebooka.
Giphy ma nadal działać pod swoją marką. Facebook chce zainwestować w wyszukiwarkę w celu dalszego rozwoju tej technologii.
Vishal Shah, wiceprezes ds. produktu w Facebooku, napisał na firmowym blogu, że 50% ruchu w wyszukiwarce Giphy generowały takie aplikacje jak Messenger, Instagram, Facebook i WhatsApp, z czego połowa pochodziła z Instagrama. Połączenie Instagrama z Giphy ma sprawić, że jeszcze łatwiejsze będzie wyszukiwanie idealnych GIF-ów i naklejek w Stories i Direct.
Firma chce nadal umożliwiać twórcom i artystom dodawanie kolejnych propozycji do biblioteki, a programistom i partnerom zapewnić dostęp do interfejsów API Giphy.
Giphy, mająca swoją siedzibę w Nowym Jorku, powstała w 2013 r. jako prosta wyszukiwarka GIF-ów. Znaczący skok w rozwoju i zainteresowaniu zanotowała po dodaniu rozszerzenia, dzięki któremu treści zaczęły być udostępniane za pośrednictwem Facebooka. Kolejnym krokiem była integracja wyszukiwarki z Twitterem.
fot. Peggy_Marco – Pixabay