Google najdroższą marką świata
Zastanawialiście się kiedyś, ile warta jest najdroższa firma na świecie, oraz co to w ogóle za firma? Odpowiedzi na to pytanie udzielili analitycy z Millward Brown, którzy oszacowali, że najbardziej wartościową obecnie marką na rynku jest Google.
Kalifornijska marka Google wyceniana jest na 114,2 miliarda dolarów, co daje jej niekwestionowaną pozycję lidera w rankingu BranZ, który wziął pod lupę sto największych koncernów na świecie. Na drugim miejscu uplasował się IBM z wartością 86,3 miliarda dolarów, natomiast najniższy stopień podium zajmuje Apple - 83,2 miliarda dolarów. Czwarte miejsce przypadło zaś Microsoftowi, który oszacowano na 76,3 miliarda dolarów.
Warto zwrócić uwagę, że czołówka listy Most Valuable Global Brands 2010 należy do firm z branży IT, co świadczy o tym, że wielkie koncerny poradziły sobie z panującym kryzysem.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły kolejno: 6. Coca-Cola (68 miliardów dolarów), 7. McDonald’s (66 miliardów dolarów), 8. Marlboro (57 miliardów dolarów), 8. China Mobile (52,6 miliarda dolarów), 9. GE (45 miliardów dolarów), 10. Vodafone, (44,4 miliarda dolarów).