Nowe zabezpieczenie w Gmailu
Sprawdź, kto nadaje
Użytkownik konta Gmaila będzie miał pewność, że nikt nie podszywa się pod nadawcę listu dzięki uwierzytelnionemu logo, które pojawi się obok nazwy autora e-maila.
Funkcja taka będzie obsługiwana dzięki zastosowaniu standardu Brand Indicators for Message Identification (BIMI).
Istotą zabezpieczenia jest przyznawanie zweryfikowanym nadawcom (firmom, instytucjom) specjalnego wskaźnika, dzięki któremu ich logo będzie wyświetlane wraz z nazwą autora listu. Aby symbol się pojawiał, wiadomość e-mailowa musi przejść proces uwierzytelniania z wykorzystaniem protokołu DMARC. Pozwala to udowodnić, że domena nadawcy nie została sfałszowana.
Uwierzytelnione logo spełnia podobną funkcję jak oznaczenie zweryfikowanego konta w sieciach społecznościowych. Użytkownik czytający pochodzące z niego wpisy wie, że nikt nie podszywa się pod autora.
Organizacje, które uwierzytelniają swoje e-maile z wykorzystaniem mechanizmu SPF (Sender Policy Framework) DKIM (Domain Keys Identified Mail), mogą dostarczać Google'owi własne zweryfikowane logo. Będzie ono wyświetlane raz z nazwą nadawcy listu.
fot. Google, Pixabay