Startuje Amazon.pl
Klamka zapadła
Pogłoski, które dało się słyszeć już w ubiegłym roku, właśnie zostały potwierdzone: ruszy polska wersja platformy Amazon.
Komunikat, wideo plus zaproszenie
W oficjalnym serwisie prasowym Amazona pojawiła się informacja, zgodnie z którą koncern planuje uruchomienie polskiej odmiany platformy handlowej. Firma podkreśla, że ponad 50% całego asortymentu oferowanego dotychczas w portalu Amazon.com pochodzi od dostawców zewnętrznych. Sklep ma ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie.
Komunikatowi prasowemu towarzyszy materiał w serwisie YouTube. Występujący w nim Alex Ootes (wiceprezes ds. rozwoju Amazona w UE) również informuje o powstaniu polskiego wariantu platformy sprzedaży detalicznej.
Zainteresowani ofertą sprzedawcy mogą już rejestrować się pod adresem sell.amazon.pl. Widnieje tam informacja o miesięcznej opłacie (165,91 złotych netto) oraz o (nieokreślonej jeszcze) prowizji od sprzedaży.
Większy obwód bicepsa
Prawie 16 lat temu zadebiutował w Polsce serwis aukcyjny eBay. Pokazano wówczas, jak gwarantowany – wydawałoby się – sukces można zamienić w katastrofę. Liczący zaledwie kilka wiosen portal Allegro zyskał półtorej dekady, w czasie której zdołał okrzepnąć i zająć pozycję głównego gracza w polskim segmencie e-commerce.
Teraz będzie trudniej.
fot. Amazon