A A A

Wyłoniono zwycięzców Imagine Cup

12 lipca 2010, 08:31
Wyłoniono zwycięzców Imagine Cup
Znamy zwycięzców światowych finałów ósmej edycji konkursu Imagine Cup, największego na świecie konkursu technologicznego dla studentów organizowanego przez firmę Microsoft. Polskie zespoły największe sukcesy odnotowały w specjalnej kategorii Internet Explorer 8 Award, zajmując wszystkie trzy miejsca na podium.

Zwycięzcy światowych finałów konkursu Imagine Cup zostali ogłoszeni podczas uroczystej ceremonii ogłoszenia wyników i wręczenia nagród, która odbyła się wczoraj w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Przez ostatni tydzień Warszawa była światową stolicą nowych technologii, gdzie ponad 400 studentów prezentowało swoje wyjątkowe i innowacyjne projekty technologiczne. Do tegorocznej edycji Imagine Cup zgłosiło się ponad 325 tysięcy studentów reprezentujących szkoły wyższe i uniwersytety z ponad 100 państw. Podczas finałów studenci pokazali swoje pomysły, jak rozwiązać największe problemy ludzkości zidentyfikowane jako Milenijne Cele Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Jury, w skład którego weszło 51 przedstawicieli międzynarodowego środowiska akademickiego i biznesu przyznało, że poziom demonstrowany przez tegorocznych finalistów był bardzo wysoki, zarówno pod względem innowacyjności technicznej rozwiązań, jak i umiejętności prezentacji projektów konkursowych.  W kolejnych rundach finałowych studenci walczyli o nagrody pieniężne o łącznej wartości 240 tysięcy dolarów w pięciu kategoriach konkursowych oraz sześciu kategoriach specjalnych.

Kategoria Windows Internet Explorer 8 Award została zdominowana w całości przez drużyny z Polski. Studenci przygotowali aplikacje, które zwiększają funkcjonalność przeglądarki Internet Explorer dzięki wykorzystaniu takich narzędzi jak Web Slice’y, akceleratory oraz funkcje wyszukiwania. Pierwsze miejsce zajęła drużyna Rhea z Politechniki Białostockiej, drugie zespół LittleRitle z Politechniki Poznańskiej, a trzecie CieszakTeam z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

W najbardziej prestiżowej kategorii konkursowej – Projektowanie Oprogramowania – zwyciężył zespół Skeek z Tajlandii z projektem eyeFeel, który ułatwia osobom z problemami słuchu efektywne komunikowanie się z osobami słyszącymi. Aplikacja posiada system rozpoznawania mowy oraz umożliwia tłumaczenie tekstu pisanego na język migowy. Za zajęcie pierwszego miejsca zespół Skeek otrzymał nagrodę w wysokości 25 tysięcy dolarów.

Startujący w Imagine Cup 2010 studenci zadbali o to, aby ich projekty miały realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Tegoroczne projekty koncentrowały się na rozwiązywaniu problemów w takich obszarach jak edukacja, opieka zdrowotna oraz ochrona środowiska. Między nimi można było zauważyć kilka trendów, które korespondowały z konkretnymi światowymi problemami. Kilka zespołów wykorzystało serwisy społecznościowe w celu wskazania możliwości zmniejszenia emisji dwutlenku węgla spowodowanego przez ruch samochodowy. Kilka zespołów zaprezentowało systemy ostrzegania, dzięki którym możliwy był szybki dostęp do lokalnych służb ratunkowych. Studenci zaprezentowali także serię rozwiązań, dzięki którym osoby z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową mogły efektywniej komunikować się z otoczeniem. Jednym z takich projektów był interPeter, czyli automatyczny tłumacz języka migowego na mówiony w czasie rzeczywistym, opracowany przez reprezentantów Polski, zespół fteams z Politechniki Łódzkiej.

Ponadto studenci startujący w Imagine Cup 2010 wykorzystali w swoich projektach stale rosnącą powszechność „chmury obliczeniowej”. Tegoroczna edycja Imagine Cup jeszcze raz udowodniła, że studenci są wczesnymi użytkownikami technologii, którzy wyznaczają sposób ich wykorzystywania przez innych. Prawie jedna trzecia wszystkich finalistów wykorzystała w swoich projektach Windows Azure, rozwiązania i oprogramowanie Microsoft stworzone z myślą o „chmurze”.

Zwycięzcy tegorocznej edycji Imagine Cup zostali nagrodzeni podczas uroczystej gali World Festival. Poniższa lista przedstawia zwycięzców w pięciu głównych kategoriach konkursowych, którzy otrzymali nagrody pieniężne o łącznej wartości 150 tysięcy dolarów.

Projektowanie Oprogramowania
-    Pierwsze miejsce: Skeek z Tajlandii.
-    Drugie miejsce: TFZR Team z Serbii.
-    Trzecie miejsce: OneBeep z Nowej Zelandii.

Projektowanie Systemów Wbudowanych
-    Pierwsze miejsce: SmarterME z Tajwanu.
-    Drugie miejsce: MCPU z Rosji.
-    Trzecie miejsce: GERAS z Francji.

Projektowanie Gier
-    Pierwsze miejsce: By Implication z Filipin.
-    Drugie miejsce: NomNom Productions z Belgii.
-    Trzecie miejsce: Gears Studio z Francji.

Media Cyfrowe

-    Pierwsze miejsce: Mirror Vita z Tajwanu.
-    Drugie miejsce: Dreaming Spirits z Arabii Saudyjskiej.
-    Trzecie miejsce: Woolgathering z Singapuru.

Systemy Informatyczne
-    Pierwsze miejsce: WeiQiu Wen z Chin.
-    Drugie miejsce: Miklos Cari Sivila z Boliwii.
-    Trzecie miejsce: Zhengbin Hu z Singapuru.

Imagine Cup 2010 obejmowało także sześć kategorii specjalnych. W kategoriach tych, studenci poza nagrodami pieniężnymi mogli wygrać nagrody rzeczowe, jak również przywilej wzięcia udziału w finałach światowych Imagine Cup 2010 w Warszawie. Łączna pula nagród kategorii specjalnych wyniosła 90 tysięcy dolarów. Poza zdominowaną przez Polaków kategorią Windows Internet Explorer 8 Award lista nagrodzonych zespołów przedstawia się następująco:

Envisioning 2020 Award. W ramach tej kategorii studenci prezentowali swoje wizje, w jaki sposób technologie mogą zmienić świat do roku 2020.
-    Pierwsze miejsce: Jigga-Dongxi z Tajwanu.
-    Drugie miejsce: KOLA z Indii.
-    Trzecie miejsce: Target Locked z Indii.

Interoperability Award
. W kategorii specjalnej za Interoperacyjność nagradzano projekty,
które w niestandardowy sposób wykorzystują technologie Microsoft i łączą je z innymi technologiami w celu zapewnienia łączności pomiędzy ludźmi, swobodnego przepływu danych lub współpracy
z innymi systemami.
-    Pierwsze miejsce: Xormis z Jamajki.
-    Drugie miejsce: Uptiva Dreams IT z Brazylii.
-    Trzecie miejsce: Chandradimuka z Indonezji.

Next Generation Web Award
. W kategorii specjalnej Next Generation Web Award zespoły musiały stworzyć aplikacje WWW na zasadach open source wykorzystując do tego takie technologie, jak Silverlight lub ASP.NET, na platformie Microsoft Web Platform.
-    Pierwsze miejsce: Wanna Be Alice z Korei.

Touch & Tablet Accessibility Award
. Celem kategorii specjalnej Touch & Tablet Accessibility Award było stworzenie nowej aplikacji edukacyjnej wykorzystującej technologię Touch & Tablet oraz jednocześnie zwiększającej sposoby interakcji użytkownika z komputerem.
-    Pierwsze miejsce: Team Note-Taker ze Stanów Zjednoczonych.
-    Drugie miejsce: OneView ze Stanów Zjednoczonych.

Windows Phone 7 “Rockstar” Award. W tej kategorii zadaniem studentów było stworzenie oryginalnej, dopracowanej wizualnie, skierowanej do przeciętnego użytkownika oraz używającej rozwiązań mobilnych aplikacji dla systemu Windows Phone 7 z wykorzystaniem technologii Silverlight lub XNA Framework.
-    Pierwsze miejsce: Beastware ze Stanów Zjednoczonych.

Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto