A A A

Animacja i d źwięki

PC Format 8/2017
Dzięki tej części kursu dowiesz się, jak dodać efekt wydobywającego się zza samolotu dymu oraz sprawisz, że monety zaczną się obracać. Na koniec dodasz dźwięki. Po tych zmianach gra będzie już gotowa. Grzegorz Kubera

Obracające się monety

W grze zbiera się monety i mechanizm ten działa poprawnie, jednak same monety są prezentowane w formie płaskich, nieruchomych obrazków. Warto to zmienić!


W obszarze Library, w zakładce Media, dodaj do bazy obrazki o nazwach Coin_000001, Coin_000002 oraz Coin_ 000003:


Przejdź do zakładki Actors i wybierz Moneta. Na dole, w obszarze Attributes, zaznacz Actor i zmień wielkość monety w polu Size na 32 (Width) i 32 (Height), aby nieco ją zmniejszyć, przez co będzie prezentować się lepiej.


Teraz pora na to, aby dodać monecie życia – przeciągnij z zakładki Behaviors zachowanie o nazwie Animate i umieść w zestawie reguł bohatera Moneta.


Przeciągnij do białego pola zachowania Animate cztery obrazki – zaznacz je po kolei w zakładce Media, odpowiednio Coin_000000, Coin_000001, Coin_000002 i Coin_000003. Zostaw częstotliwość animowania klatek o wartości 10 (domyślne ustawienie) i upewnij się, że funkcja (animacja w pętli) jest zaznaczona – domyślnie powinna być aktywna.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Artykuły z wydań

  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 2/2020
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto