A A A

Droga do e-sklepu

PC Format 12/2010
Sklep internetowy to niezły pomysł na własny biznes. Jednak tylko dobry plan i jego konsekwentna realizacja, w połączeniu z nieustającą pracą nad sklepem, może dać przedsiębiorcy szansę na zyski. Podpowiadamy, jak działać, aby osiągnąć satysfakcję z handlu w internecie. [Paweł Bijata]

2. Tworzymy sklep internetowy

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, musisz ustalić, co będziesz sprzedawać. To chyba najważniejsza decyzja, która prawdopodobnie będzie rzutowała na sukces twojej działalności. Pod uwagę musisz wziąć przede wszystkim dostępność towaru (to, co kupisz za swoją gotówkę, oraz to, co będziesz w stanie otrzymać od dostawcy w ciągu jednego dnia) i ceny, w jakich możesz zdobywać towar.

Przed rozpoczęciem działalności, a nawet przed wyborem asortymentu, musisz koniecznie prześledzić rynek. Sprawdź, jaką masz konkurencję, jakie są średnie ceny i z jakiej liczby sklepów musisz się wybić. Korzystnie jest mieć taki towar, który można sprzedawać przez długi okres (nie wychodzi z mody czy nie jest obwarowany terminami przydatności). Dobrym przykładem są buciki dziecięce – produkty, które zostały z jesieni 2010, sprzedasz z powodzeniem wiosną 2011 roku.

Nazwa sklepu i domena

Bardzo istotną sprawą jest nazwa sklepu oraz rejestracja domeny. Najlepiej, jeśli i nazwa sklepu, i domena są takie same. Jeżeli na przykład sklep z ubraniami dla dzieci nazywa się „Małe ubranko”, dobrze by było, żeby domena miała konstrukcję Maleubranko.pl.

Koszt domeny to kilka do kilkudziesięciu złotych rocznie. Wolne domeny można sprawdzać na stronach WWW firm hostingowych. Podczas wyboru firmy hostingowej zwróć uwagę na: limit transferu, pojemność, bazy danych, czytelność panelu administracyjnego.

Tworzenie sklepu

Skąd wziąć oprogramowanie i szatę graficzną do sklepu? Możemy skorzystać z jednej z płatnych lub darmowych platform lub zlecić to zadanie własnemu programiście. Można także skorzystać z oprogramowania typu open source i dopasować je do własnych potrzeb. Tutaj rozpiętość kosztów może być bardzo duża, wszystko zależy od wybranej opcji lub ceny programisty. Na końcu tego rozdziału podajemy adresy kilku firm oferujących gotowe rozwiązania.

Jeżeli chodzi o szatę graficzną twojej witryny, powinieneś się zdecydować na zatrudnienie grafika i wykonanie ciekawego, niepowtarzalnego wyglądu oraz logo twojego sklepu internetowego.

Prezentacja produktów

To, czy klient zdecyduje się na zakup, zależy w dużym stopniu od sposobu prezentacji towaru. Byle jakie zdjęcie powielone z innej witryny i lakoniczny opis producenta to przysłowiowe pójście na łatwiznę. Pamiętaj, że kupuje się przede wszystkim oczami, dlatego zdjęcie produktu powinno być wyraźne i dobrze wykonane. Niektóre typy towaru wymagają zrobienia kilku zdjęć (najlepiej u fotografa, chyba że sam masz dobry aparat i potrafisz fotografować). Oczywiście nie mówimy tutaj o butelce jakiegoś napoju czy kawie, ale o butach, odzieży czy elementach wyposażenia domu. Daj kupującemu możliwość dokładnego obejrzenia towaru, tak jak w tradycyjnym sklepie.

Następnie popracuj nad opisem, niech się wyróżnia, będzie dokładny i dyskretnie zachęca do zakupu towaru. Oczywiście nie musisz od razu tworzyć wszystkich idealnych opisów, z biegiem czasu możesz je poprawiać.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto