A A A

Adblock się sprzedał!

3 lutego 2015, 14:50 | Czytany 15276
Financial Times ujawnił porozumienie między firmą Eyeo – właścicielem wtyczki blokującej reklamy w przeglądarkach a Microsoftem, Google i Amazonem. W zamian za opłatę, wtyczka przestanie blokować reklamy wyświetlane na stronach tych firm.
Adblock się sprzedał!

Pierwszą rzeczą jaką należy tu wyjaśnić, to nieporozumienie związane z nazwą wtyczki. Otóż są dwie popularne wtyczki Adblock i Adblock Plus. To zupełnie inne programy, należące do różnych właścicieli. Popularność  Adblocka Plus wzięła się m.in. stąd, że sporo osób myli go z Adblockiem. Firma Eyeo jest właścicielem Adblocka Plus i to tego właśnie programu dotyczy informacja.

Rynek reklamy internetowej jest warty 150 miliardów dolarów, tymczasem już 144 miliony użytkowników korzysta z aplikacji do blokowania reklam, z czego ponoć aż 50 mln korzysta właśnie z Adblocka Plus. Nic więc dziwnego,że giganci tego rynku próbują na wszelkie sposoby  ograniczyć potencjalne straty

Cała ta sprawa ma trzy aspekty, które warto poruszyć:

1. Po pierwsze blokowanie reklam w założeniu jest złe. Jest złe ponieważ reklamy to dla większości stron www, blogów, portali jedyne źródło utrzymania. Pamietaj- nie ma nic za darmo. Jeżeli oczekujesz, że ktoś będzie pracował za darmo, a tworzenie nawet bloga to konkretna praca - zacznij od siebie i świadcz innym usługi za darmo.  Jeżeli wszyscy tak będą postępować, będziemy żyli w pięknym, socjalistycznym społeczeństwie. Wróć! To już trenowaliśmy - socjalizm jest niekompatybilny z homo sapiens.

2. Właściciele portali bardzo często kompletnie nie mają umiaru w epatowaniu reklamami. Zamiast stosować nieinwazyjne formaty, których nikt by nie blokował, używają wielkich pop-upów, które zasłaniają wszystko i wkurzają czytelników. Nic wiec dziwnego, że ci bronią się przed natrętną reklamą blokując ją.

Problem ma genezę w przemożnej chęci do analizowania i raportowania wyników. Jak sprawdzić skuteczność reklamy telewizyjnej? Tak łatwo się nie da. Można sprawdzić wpływ na zwiększoną sprzedaż lub za pomocą badań oglądalności oszacować ile osób ją obejrzało. Są to jednak tylko szacunki. I jakoś tyle lat wszyscy z tym żyli. Natomiast w internecie wszystko jest policzalne. Wiemy ile razy reklama się wyświetliła, ile czasu była wyświetlona, ile osób w nią kliknęło. I za wszelka cenę chce się zmusić każdego odwiedzającego witrynę do obejrzenia reklamy. Co jest nierealne. Dlatego ludzie bronią się przed zalewem nachalnej reklamy.

3. Ostatni aspekt, to kwestia dlaczego firma która tworzy program do blokowania reklam pozwala firmom za pieniądze omijać swoje filtry.  I nie ma tu znaczenia, że  z godnie z zapewnieniem Eyeo małe strony i blogi stosujące politykę  nieinwazyjnych reklam mogą trafić na białą listę nieblokowanych stron za darmo a muszą płacić (i dodatkowo spełniać kryteria dotyczące nieinwazyjności reklam) tylko duże firmy. Odpowiedź jest prosta i padła już w tym tekście - nie ma nic za darmo. Firma chce zarobić na swoim produkcie i robi to tak jak potrafi. Pamiętajmy, że twórca Adblocka też zarabia na swoim produkcie choć robi to w inny sposób - prosi o dobrowolne datki.

Jaki stąd morał? Po pierwsze rynek nie znosi próżni, jeżeli użytkownicy odwrócą się od Adblocka Plus - w to miejsce pojawi się inny popularny program. Po drugie - nic nie ma za darmo (tak wiem, że to już trzeci raz w tym tekście, ale zgodnie z zasadami polskiego systemu edukacji - wiedza trzykrotnie powtórzona będzie dostatecznie utrwalona). Jeżeli nie chcesz pracować za darmo - płać innym za ich pracę, z której owoców korzystasz.

 

 

 


Ocena:
Oceń:
Komentarze (5)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
avatar
~Anonim
5 lutego 2015, 19:44
Jest jeszcze AdBlock : https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
avatar
~Anonim
5 lutego 2015, 10:21
Na razie wszystko ładnie blokuje. Poza tym... Już jest konkurencyjny "AdFender".
kondziowy
kondziowy
4 lutego 2015, 21:23
Że jak już adblock osiągnie krytyczny poziom odblokowywania reklam (czyli taki, że użytkownikowi zaczną reklamy przeszkadzać), to pojawi się nowy program który zablokuje wszystkie reklamy. A wtedy adblock -> uninstall.
avatar
~Anonim
4 lutego 2015, 18:09
Witam! Ale co to dla nas (zwykłych użytkowników) tak naprawdę oznacza?:oczy:
avatar
CichyERR
3 lutego 2015, 20:11
po 1. Blokowanie reklam z założenia jest DOBRE, bo pojawiają się one zanim przeczytamy że SuperMegaExpress dostał informacje o krwiożerczych myszach i biegających pc-tach. Jak ktoś ma problem z tym że nikt mu biednemu nie chce płacic za swoje mądrości niech wydrukuje co ma do powiedzenia i tyle. po 2. Mając do czynienia ze zgrają gimbusów z dysmózgowiem portale doszły do wniosku że wystarczy zrobić baner na połowe ekranu ze strzelanem, zombi albo kawałekiem cycka a klick będzie. ad 3. tytuł wprowadza w błąd bo to jakiś plus sie sprzedał a ma on sie tak do AB jak korea pn do pd
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto