A A A

Inteligentne zegarki nie podbiły rynku. Może to zmienić tylko Apple Watch

16 lutego 2015, 07:10 | Czytany 1827
Analitycy z firmy Canalys przygotowali bardzo ciekawy raport. Wynika z niego, że w zeszłym roku sprzedało się 4,6 mln inteligentnych opasków oraz zegarków, z czego zaledwie 720 tys. to sprzęty z systemem Android Wear.
Inteligentne zegarki nie podbiły rynku. Może to zmienić tylko Apple Watch

Oznacza to, że ubieralne gadżety z systemem Google to zaledwie 15,7 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń tego typu. Niestety Canalys nie zdecydował się ujawnić wyników konkurencyjnych platform i firm mających w swojej ofercie ubieralne gadżety. Dowiedzieliśmy się tylko, że od swojej premiery w 2013 roku Pebble sprzedał nieco ponad milion zegarków, tak samo jak chiński MiBand, który z kolei kupił serca Chińczyków.

Liderem całego rynku pozostaje Samsung.

Nie znamy wyników sprzedaży urządzeń produkowanych przez tę firmę, jednak gdyby były słabe, Koreańczycy raczej by nie zdecydowali się na wypuszczenie w ciagu ostatnich 14 miesięcy aż 6 zegarków. Rzecznik Samsunga, Jerzy Łabuda, nie podzielił się z nami dokładnymi danymi sprzedaży urządzeń z serii Gear, ale zaznaczył, że nawet w Polsce flagowy zegarek Samsunga, model Gear S regularnie trafia do dużej liczby klientów.

Motorola 360

Warto zastanowić się, czemu urządzenia z systemem Android Wear trafiły do mniejszej liczby użytkowników niż zegarki Pebble i różnego rodzaju opaski. To akurat można bardzo łatwo wyjaśnić, Pebble był chyba pierwszym zaprezentowanym inteligentnym zegarkiem, więc początkowo nie miał jakiejkolwiek konkurencji, a dalszą sprzedaż pociągnęła rozpromowana wcześniej marka. W przypadku MiBand powód sukcesu jest jeszcze prostszy. Oficjalna cena tego gadżetu wynosi zaledwie 13 dol. Jest to cena kilkanaście razy mniejsza niż w przypadku typowego zegarka z systemem Android Wear.

Z tego powodu klientom łatwiej jest zaakceptować ograniczone możliwości i mało urozmaicony wygląd.

Jakby tego było mało, opaska stworzona przez Xiaomi jest w stanie wytrzymać miesiąc bez ładowania. Jest to bardzo dobry wynik, zwłaszcza w porównaniu z inteligentnymi zegarkami, które trzeba ładować co 2-3 dni. Zdarzają się też modele, które wymagają codziennego ładowania, co jest już dużą niedogodnością. Model dystrybucji i promocji urządzenia zaprojektowanego przez Xiaomi przemówił też do mnie, bo sam zamówiłem swojego MiBanda.

Apple Watch

Czy słabe wyniki rynkowe oznaczają, że inteligentne zegarki są z góry skazane na porażkę? Broń Boże. Analitycy Canalys przewidują, że Apple Watch, który ma trafić na półki sklepowe w kwietniu, powinien do końca roku trafić do 26 mln klientów. Zainteresowanie i liczba sprzedanych zegarków z Androidem zapewne też wzrośnie, ale trudno wyobrażać sobie, że sięgnie ona chociaż czwartej części wyniku zapowiadanego dla urządzenia Apple.

Wpływ na to będą mieć większe możliwości niż w przypadku urządzeń z Android Wear oraz fakt, że... będzie to zegarek najlepiej współpracujący z iPhonem, który w dalszym ciągu jest najczęściej wybieranym smartfonem na świecie.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto