A A A

Jak stworzyć udany startup

19 lutego 2016, 15:20 | Czytany 401
Statystycznie, co czwarty młody człowiek chce stworzyć własny startup i osiągnąć sukces. Startupami w końcu były też Uber, Facebook, Youtube czy polskie Legimi. Droga do sukcesu nie jest jednak prosta, dlatego zamiast powtarzać cudze błędy warto się na nich uczyć, słuchając co maja do zaprawieni w rynkowych bojach weterani.
Jak stworzyć udany startup

Czym jest startup? Eric Ries, autor książki „Metoda Lean Startup" twierdzi, że „startup to działalność człowieka stworzona po to, aby dostarczyć nowy produkt lub usługę w warunkach skrajnej niepewności". Jest to to przede wszystkim przedsięwzięcie ryzykowne - często twórcy startupu tworzą coś nowego, innowacyjnego, nie wiedząc, jak przyjmie się na rynku. W praktyce nie jest to nic innego jak własny biznes, firma,  startująca na nieprzetartym szlaku z produktem,którego wcześniej nikt nie oferował. Bardzo często produkt taki jest usługą i nie ma fizycznej formy.

Najczęściej popełnianym błędem jest przyjmowanie mylnego założenia, że startup jest czymś innym  niż firma i tworzenie go w oparciu o mrzonki zamiast realia rynkowe. Statystycznie rzecz biorąc około 90% startupów umiera. Ci,którym się udało to ci od których warto się uczyć, aby uniknąć błędów które już popełnił przed nami i wie co zrobić, aby nie pogrążyły one naszego rozwijającego się biznesu.

Począwszy od tego numeru PC Formatu publikujemy cykl poradników dla tych, którzy przymierzają się do wejścia na ten trudny i konkurencyjny rynek. Tym, którzy chcą jednak od razu zgromadzić całą wiedzę,a nie czekać na kolejne wydania naszego magazynu proponujemy zakup książki "Stwórz jednorożca".

 

Z książki tej dowiesz się:

- jak pracują ludzie, którzy stworzyli takie firmy, jak: Uber, Xiaomi, Airbnb czy Dropbox.

- poznasz sposób myślenia twórców jednorożców, czyli firm wartych co najmniej miliard dolarów.

-dlaczego obecne czasy to najlepszy okres na zakładanie startupów;

- gdzie zdobywać kompetencje i wiedzę;

- na czym polega marketing mix jednorożców i jakie działania są najskuteczniejsze;

- dlaczego warto rozwijać firmę metodą bootstrappingu, czyli z własnych środków;

- jak współpracować z innymi przedsiębiorcami i wykorzystywać możliwości ekonomii dzielenia się;

- jak uruchamiać nowe projekty i testować rynek na prawdziwych klientach z pomocą serwisów crowdfundingowych;

- jak skalować biznes przy wsparciu funduszy venture capital i zdobyć inwestora;

- z jakich narzędzi powinien korzystać współczesny przedsiębiorca.

Książkę można kupić z 20-procentową zniżką w ksiegarni OnePress na stronie www.pcformat.pl/u/2327
W koszyku należy wpisać kod PCJEDNOROZEC. Rabat jest ważny do 20.03.2016, obejmuje zniżkę tylko na książkę „Stwórz jednorożca" i nie łączy się z innymi promocjami.

Jeden z pięciu egzemplarzy książkę wraz z dedykacją autora ożna wygrać w konkursie PC Formatu - szczegóły w bieżącym wydaniu. Kolejny konkurs (także piec egzemplarzy do rozdania) zostanie przeprowadzony na fanpage PC Formatu.

Tych, którzy zastanawiają się czy warto kupić opisywana książkę może przekona do tego jej fragment zamieszczony poniżej (obrazek powiększy się np. po otwarciu w nowej karcie przeglądarki):

 

 


Tagi: start-up
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto