A A A

Reklama na małym ekranie

13 lipca 2016, 12:10 | Czytany 99
Tylko niespełna 1,5 proc. użytkowników Androida blokuje reklamy w mobilnej przeglądarce internetowej, podczas gdy na pecetach robi to ponad jedna-trzecia internautów. Jednak nachalne reklamy wyświetlane na małych ekranach zaczynają uprzykrzać życie także posiadaczom smartfonów i tabletów.
Reklama na małym ekranie

We wszystkim, także w internetowej reklamie, potrzebny jest umiar. To, że ponad 36 proc. użytkowników Windows zdecydowało się na blokowanie reklam to wyraźny sygnał dla reklamodawców. Zbyt uciążliwe ogłoszenia, zasłaniające całą stronę i celowo trudne do zamknięcia to grzechy główne tej branży. Na szczęście czasy, gdy przeglądanie sieci bez włączonego Adblocka było katorgą mamy już za sobą. Odeszły też w niepamięć reklamy projektowane we flashu, które mocno obciążały komputer i spowalniały jego pracę. Zniknęły uciekające przed kursorem myszy przyciski zamykające reklamę. Obecnie ogłoszeniodawcy stawiają na bardziej subtelne rozwiązania - reklamy są w komponowane w wygląd stron WWW i rzadko zasłaniają treść witryn.

Tymczasem na rynku mobilnym można zauważyć odwrotny trend. Przyrasta liczba reklam obejmujących cały ekran, które trzeba zamykać niewielkim przyciskiem. Jest to znacznie trudniejsze niż na komputerze. Reklamy narażają też internautów na dodatkowe koszty związane z transmisją danych. Użytkownicy  Androida nie są skazani na te niedogodności. Choć mająca ponad 50 proc. rynku mobilnego przeglądarka Chrome nie posiada mechanizmu blokowania reklam, to mają go alternatywne aplikacje. Są to specjalistyczne przeglądarki AdBlocker Browser i Adblock Browser. Od niedawna, funkcję blokowania reklam ma również Opera Mini. A osoby przywiązane do Chrome mogą włączyć w ustawieniach przeglądarki blokadę wyskakujących okienek, co powinno zablokować najbardziej uciążliwe reklamy. Chrome posiada też opcję oszczędzania transmisji danych, w której część treści stron WWW, w tym reklamy, jest okrajana lub kompresowana w celu zmniejszenia kosztów. Podobnie działa Opera mini.

Wszyscy, którzy zdecydują się na blokowanie reklam muszą pamiętać, że ogłoszenia są głównym źródłem dochodów serwisów internetowych. Dlatego jeśli chcesz wspierać ulubione portale zadbaj o odpowiednią konfigurację mechanizmu blokowania. Możesz, np. wyłączyć jedynie najbardziej uciążliwe reklamy. Ci, którzy z pecetowego Adblocka i innych rozwiązań korzystają od lat powinni na jakiś czas wyłączyć blokowanie, aby sprawdzić jak zmieniła się internetowa reklama. Być może stosowanie blokad okaże się już niepotrzebne.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto