A A A

UnBlock zapowiada koniec ery blokowania reklam

12 maja 2016, 08:10 | Czytany 408
Od dłuższego czasu popularność narzędzi do blokowania reklam rośnie, a w ciągu kilku ostatnich miesięcy rozwiązania takie zaczęto wdrażać nawet w przeglądarkach internetowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ reklamy na stronach internetowych bywają wyjątkowo irytujące. Mało kto jednak pamięta o tym, że bez nich niemożliwe byłoby tworzenie bezpłatnych treści, którymi wypełniony jest Internet.
UnBlock zapowiada koniec ery blokowania reklam

Doskonale zdaje sobie z tego sprawę warszawska firma Cloud Technologies. Stworzyła ona rozwiązanie UnBlock, które służy do... odblokowywania reklam i wyświetlania ich nawet, jeśli na komputerze zainstalowany jest AdBlock, uBlock lub inna wtyczka tego typu. Rozwiązanie to unieszkodliwia takie programy i dodatki.

Niestety nie wiadomo jeszcze, jak ono działa. Firma nie ujawniła takich informacji, ponieważ czeka na otrzymanie stosownego patentu od Urzędu Patentowego RP. Korzystaniem z tego rozwiązania powinni zainteresować się przede wszystkim nasi lokalni wydawcy, ponieważ to Polacy są jednym z narodów najchętniej blokujących reklamy i aż 7 milionów rodaków korzysta z służących do tego narzędzi. W Europie tylko Grecy blokują reklamy częściej od Polaków.

Wirtualne reklamy, namacalne zyski... i straty.

Z raportu Association of Online Publishers wynika, że aż 65 proc. wydawców internetowych uważa narzędzia do blokowania reklam za największe zagrożenie dla branży reklamowej. Statystki eMarketera mówią, że użytkownicy na całym świecie tylko w tym roku zablokują reklamy, które mogą wygenerować 27 miliardów dolarów zysku.

Istotne jest jednak to, że działania takie mogą zaszkodzić nie tylko twórcom treści, ale też samym internautom. Sytuacja ta może bowiem doprowadzić do tego, że reklam będzie jeszcze więcej, będą przedstawiane w formie nieoznaczonych artykułów sponsorowanych lub nawet zostaną wprowadzone opłaty za dostęp do treści. Co istotne, będą musieli je uiszczać wszyscy użytkownicy, nie tylko ci blokujący reklamy.

Wydawcy treści powinni wprowadzić mniej inwazyjne reklamy.

Małe bannery, teksty współtworzone z partnerem oraz inne formy reklamy natywnej potrafią być nie tylko przyjemne dla oka, ale również przydatne dla użytkowników. I nawet jeśli UnBlock będzie odpowiednio działał, trzeba powoli przygotować się do zmian na rynku reklamy.

W końcu jeśli program może blokować reklamy, a inny je odblokowywać, ktoś inny zaraz stworzy ulepszoną wtyczkę, która ponownie będzie w stanie blokować niechciane przez czytelników treści. Dlatego pozostaje mieć nadzieję, że także wydawcy niebawem zmienią swoje podejście, przestaną bać się reklamy natywnej, a Internet ponownie stanie się miejscem, z którego będzie można komfortowo korzystać nawet bez programów do blokowania reklam lub ich odblokowywania.


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (7)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
avatar
granat12
12 maja 2016, 20:23
adampolski napisał(a): Przecież wiadomo, że i tak zaraz to ominą i znowu będzie można blokować reklamy bez przeszkód :P To tak jak walka z zabezpieczeniami przed kopiowaniem - skazana na porażkę :D (na szczęście) Na każdą technologię jest inna technologia, czyli wyścig zbrojeń.
kamel16
kamel16
12 maja 2016, 20:21
Mnie najbardziej irytuje, jeżeli artykuł przeze mnie czytany, jest artykułem sponsorowanym, choć nigdzie nie ma na ten temat informacji. Nie będę pisał, gdzie takie coś notorycznie ma miejsce i nie tylko chodzi tu tylko o internet ( :E ) Druga sprawa: artykuły nieprzekazujące żadnej konkretnej treści, za to zatytułowane we wręcz perfidny sposób. Np. "nie uwierzysz jak zobaczysz". Szkoda, że na takie praktyki nie ma jakiegoś blockera.
ptrick
ptrick
12 maja 2016, 17:55
~Anonim napisał(a): koneton: Przecież "AdBlock" nie usuwa reklam ze stron, tylko sprawia, że stają się one niewidoczne (to tak jakbyś założył im czapkę niewidkę ;) ), a skoro tak - to co za problem, żeby były nadal blokowane? Poza tym... Skoro kończy się era blokowania reklam, to po co tworzą "AdBlock'a" dla przeglądarki "Edge"? :oczy: Nie Dawidzie. Adblock blokuje reklamę, a nie tylko ją chowa. Ponadto, zarobki nie są za same wyświetlanie reklam, a za klikanie w nie. Więc to ogromny problem. Fakt, że w Polsce te reklamy są straszne czasami, ale jednak na nich się zarabia.
adampolski
adampolski
12 maja 2016, 12:58
Przecież wiadomo, że i tak zaraz to ominą i znowu będzie można blokować reklamy bez przeszkód :P To tak jak walka z zabezpieczeniami przed kopiowaniem - skazana na porażkę :D (na szczęście)
avatar
~Anonim
12 maja 2016, 11:01
koneton: Przecież "AdBlock" nie usuwa reklam ze stron, tylko sprawia, że stają się one niewidoczne (to tak jakbyś założył im czapkę niewidkę ;) ), a skoro tak - to co za problem, żeby były nadal blokowane? Poza tym... Skoro kończy się era blokowania reklam, to po co tworzą "AdBlock'a" dla przeglądarki "Edge"? :oczy:
koneton
koneton
12 maja 2016, 09:43
Teoria, że dzięki reklamom mamy dostęp do bezpłatnych treści jest nie do obrony. Przynajmniej jeżeli mówimy o reklamach inwazyjnych. Coś takiego może wystarczy do przeżycia pojedynczym blogerom, a nie poważniejszym portalom. Większość portali żyje z reklam, często tych nieoznaczonych. Do tego jakość wielu darmowych artykułów jest znacznie poniżej poziomu "dobry". Widać po nich, że są pisane szybko, bez przemyślenia, a często nawet przez osoby, które danego tematu nie znają (często to studenci na praktykach lub zleceniu). Za bylejakość nikt nie będzie płacił.
avatar
~Anonim
12 maja 2016, 08:21
Witam! Nie dziwię się ;) .  Popularność narzędzi do blokowania reklam rośnie, gdyż ilość wyświetlanych w Internecie reklam rośnie (można nawet powiedzieć, że roją się one jak grzyby po deszczu. A nawet - jak komary). Ale może jednak znajdzie się jakiś sposób by blokowanie reklam nadal było możliwe? :oczy:
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto