A A A

Menu gry

PC Format 6/2017
W tym odcinku kursu stworzysz główne menu gry oraz tablicę z wynikami. Twoja wersja Plane Ponga nabiera ostatecznych kształtów! Grzegorz Kubera

Przygotowanie sceny Game Over

W obszarze Library przejdź do sceny Game Over, która na tym etapie jest pusta (czarna). Jeśli nie masz stworzonej takiej sceny, zrób to teraz.


Przejdź do zakładki Media i dodaj z dysku plik graficzny o nazwie PlaneBG.png. Przeciągnij obrazek na czarną przestrzeń i ustaw tak, aby zajmował całą scenę.


Dodaj w Media obrazek GameOverIcon.png i również umieść go na scenie. Teraz przejdź do zakładki Actors i zmień nazwy nowych obiektów – Actor 1 możesz nazwać TłoGameOver, a Actor 2 – IkonaGameOver. Teraz stwórz jeszcze jednego, nowego bohatera w zakładce Actors i nazwij go Przykrycie.


Zaznacz Przykrycie i w dolnym obszarze Attributes przejdź do Actor. Następnie wybierz Color i zmień go na czarny. Rozwiń pole Color i wpisz w Alpha wartość 0.5. Dzięki temu bohater Przykrycie stanie się półprzezroczysty. Przemieść go teraz na scenę.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Artykuły z wydań

  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 2/2020
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto