A A A

Najnowsze funkcje

PC Format 10/2010
Na krążku CD zamieściliśmy najlepiej wyposażoną wersję najnowszego pakietu biurowego Microsoft Office Professional 2010. W artykule znajdziesz przydatne porady dotyczące nowych funkcji tego oprogramowania. [Dariusz Hałas]

Zapisz to w internecie

Najnowszy pakiet biurowy Microsoftu zawiera mnóstwo funkcji integrujących pracę wykonywaną lokalnie na komputerze z dostępem do globalnej sieci. Ciekawa jest możliwość bezpośredniego zapisu dokumentu (może to być dokument tekstowy Worda, arkusz Excela, prezentacja w PowerPoincie itp.) na internetowym dysku funkcjonującym w ramach bezpłatnej usługi Windows Live – SkyDrive. Każdy posiadacz konta Live ID ma do swojej dyspozycji aż 25 GB przestrzeni online na własne pliki. Teraz, dzięki możliwości bezpośredniego zapisu dokumentów Office’a w internecie, będziesz miał do nich dostęp z dowolnego komputera podłączonego do internetu. Pokazujemy, jak zapisać dokument na dysk SkyDrive. Oczywiście zakładamy, że masz już konto Windows Live. Jeżeli nie, zarejestruj się czym prędzej. Zapis do internetu przedstawimy na przykładzie Excela 2010, ale z funkcji tej możesz skorzystać także w pozostałych programach wchodzących w skład pakietu Office 2010.


Uruchom Excela 2010 i otwórz skoroszyt, który chcesz zapisać w internecie. Następnie kliknij kartę  Plik. W widoku Microsoft Backstage wybierz pozycję Zapisz i wyślij, kliknij Zapisz w sieci Web oraz przycisk Zaloguj się.


Pojawi się okno logowania: Nawiązywanie połączenia z docs.live.net. Wypełnij pola danymi uwierzytelniającymi dostęp do twojego konta Windows Live i kliknij przycisk OK. Jeżeli chcesz, by w przyszłości programy wchodzące w skład pakietu Office logowały cię automatycznie podczas korzystania z funkcji sieciowych, zaznacz pole wyboru Zarejestruj mnie automatycznie. Jednak nie polecamy takiego działania w sytuacji, gdy z komputera (i z pakietu Office 2010) będzie korzystało kilka osób.


Po nawiązaniu połączenia z usługą Windows Live i internetowym dyskiem SkyDrive zobaczysz w oknie Excela dostępne na dysku SkyDrive foldery, w których możesz zapisać skoroszyt. Jeżeli chcesz zapisać dokument bez udostępniania go komukolwiek, wybierz folder Moje dokumenty (jest on standardowo dostępny tylko dla właściciela konta Windows Live). Jeżeli natomiast zależy ci na wygodnym udostępnieniu danej pracy innym, skorzystaj z folderu Publiczny. Oprócz tego możesz bezpośrednio z tego okna utworzyć nowy folder na internetowym dysku SkyDrive, klikając przycisk Nowy. W naszym przykładzie wybraliśmy wariant zapisu dokumentu w folderze Moje dokumenty. Kliknij zatem ten folder dwukrotnie.


Zobaczysz standardowe okno zapisu pliku Zapisywanie jako. Wpisz nazwę pliku i kliknij Zapisz. Plik zostanie zapisany na internetowym dysku SkyDrive.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto