Aktualności8 mln kary dla TP

8 mln kary dla TP

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył karę na największego polskiego operatora, zarzucając TP zbyt niską jakość świadczonych usług oraz problemy z ich dostępnością dla klientów.

8 mln kary dla TP

Telekomunikacja jest zobligowana do świadczenia na terenie całego kraju tzw. usługi powszechnej – w jej skład wchodzi m.in. telefonia stacjonarna – na warunkach ustalonych przez UKE. Podczas postępowania administracyjnego urząd ustalił, że w okresie od drugiego półrocza roku 2006 do pierwszego półrocza roku bieżącego TP nie spełniała tych warunków.

Główne zarzuty UKE to:

  • zbyt długi czas nawiązywania połączeń,
  • długi czas oczekiwania na założenie telefonu,
  • zbyt długi czas oczekiwania na usunięcie usterki,
  • wysoki odsetek nieudanych nawiązań połączeń,
  • duża awaryjność świadczonych usług.

"Prezes UKE, ustalając wysokość kary pieniężnej, wziął pod uwagę fakt, że osiągane przez TP wartości wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej ulegają poprawie, co widać na przykładzie danych z II półrocza 2006 r., 2007 r. i I półrocza 2008 r. Powyższe wpłynęło na obniżenie kary pieniężnej nałożonej wskazaną decyzją" - czytamy w komunikacie UKE komentującym decyzję.

TP nie skomentowało jeszcze decyzji UKE.

Źródło: UKE

Wybrane dla Ciebie