8 mln kary dla TP
Telekomunikacja jest zobligowana do świadczenia na terenie całego kraju tzw. usługi powszechnej – w jej skład wchodzi m.in. telefonia stacjonarna – na warunkach ustalonych przez UKE. Podczas postępowania administracyjnego urząd ustalił, że w okresie od drugiego półrocza roku 2006 do pierwszego półrocza roku bieżącego TP nie spełniała tych warunków.
Główne zarzuty UKE to:
- zbyt długi czas nawiązywania połączeń,
- długi czas oczekiwania na założenie telefonu,
- zbyt długi czas oczekiwania na usunięcie usterki,
- wysoki odsetek nieudanych nawiązań połączeń,
- duża awaryjność świadczonych usług.
"Prezes UKE, ustalając wysokość kary pieniężnej, wziął pod uwagę fakt, że osiągane przez TP wartości wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej ulegają poprawie, co widać na przykładzie danych z II półrocza 2006 r., 2007 r. i I półrocza 2008 r. Powyższe wpłynęło na obniżenie kary pieniężnej nałożonej wskazaną decyzją" - czytamy w komunikacie UKE komentującym decyzję.
TP nie skomentowało jeszcze decyzji UKE.
Źródło: UKE