Algorytm kart podarunkowych iTunes złamany
Podejrzanie tanie karty (a właściwie kody do kart) podarunkowe iTunes – największego na świecie, utworzonego przez Apple, sklepu z muzyką online pojawiły się na popularnym chińskim serwisie TaoBao, umożliwiającym wymianę dóbr i usług.
Przedstawiciele serwisu Outdustry zajmującego się analizą rynku muzycznego na rynkach państw rozwijających się (w tym w Chinach) nie mają wątpliwości, że pojawienie się w chińskim internecie w olbrzymiej ilości (mowa o tysiącach egzemplarzy) niezwykle tanich ofert kart podarunkowych iTunes może świadczyć tylko o tym, że chińskim hakerom udało się złamać algorytm stosowany przez Apple do kodowania informacji o wartości kart. Przykładowo kartę o wartości 200 dolarów amerykańskich można kupić za 17,9 RMB (chińska waluta), co stanowi równowartość 2 dolarów 60 centów amerykańskich.
Domniemanie skutecznego złamania algorytmu przez hakerów potwierdził także przedstawiciel chińskiego serwisu TaoBao, na którym pojawiły się oferty sprzedaży kodów do kart. Jego zdaniem kody te zostały automatycznie, masowo utworzone za pomocą tzw. generatora kodów. Skąd przedstawiciel TaoBao miał takie wiadomości, tego serwis Outdustry nie podaje.
Źródło: Outdustry