A A A

BLIK dominuje w sieci

21 sierpnia 2020, 10:40
Co sekundę siedem osób przelewa pieniądze korzystając z aplikacji BLIK.
BLIK dominuje w sieci

Milion transakcji dziennie

Spółka Polski Standard Płatności (PSP), pochwaliła się w serwisie Twitter rosnącą popularnością usługi BLIK. Pod koniec czerwca aktywnie korzystało z niej ponad 5 mln osób.

 

Bo siedzieli w domach

W drugim kwartale br. niewiele zabrakło, aby użytkownicy BLIK-a dokonali 100 milionów transakcji. Ostatecznie było ich 97,4 mln – oznacza to, że co sekundę siedem osób regulowało płatności za pomocą aplikacji spółki PSP. Dzienna liczba realizowanych operacji przekracza milion (ok. 1,070 mln).

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. liczba transakcji wyniosła 175,3 mln. Dla porównania, w całym 2019 r. wykonano ich o niespełna jedną trzecią więcej (217,8 mln), zaś w roku 2018 prawie dwukrotnie mniej (91 mln).

Same wzrosty nie powinny dziwić: w pierwszej połowie roku rozpoczęła się powszechna, przymusowa kwarantanna i handel w dużym stopniu przeniósł się do sieci. Polacy dokonywali za pośrednictwem internetu nawet zakupów spożywczych.

 

Sieć w górę, bankomaty w dół

Operator BLIK-a odnotował znaczący wzrost liczby transakcji przeprowadzonych w internecie: zwiększyła się ona o ponad jedną czwartą (27%) między pierwszym a drugim kwartałem (skok z 57,3 mln do 73 mln operacji). Dla porównania, liczba płatności dokonywanych w sieci za pomocą plastikowych kart wyniosła w pierwszym kwartale br. 33,1 mln (dane dla kart za drugi kwartał niie są jeszcze znane, ale BLIK uzyskał nad nimi przewagę już w 2018 r.).

Między dwoma pierwszymi kwartałami zwiększyła się także liczba przelewów na numer telefonu wykonywanych za pomocą BLIK-a (wzrost z 7,2 do 10,6 mln transakcji, czyli o 47%). W porównaniu z drugim kwartałem 2019 r. (3,6 mln operacji) oznacza to wzrost o ponad 190%.

Zmniejszyła się z kolei liczba wypłat z bankomatów wykonywanych z wykorzystaniem aplikacji spółki PSP. Z urządzeń ATM skorzystało nieco ponad 5 mln blikowiczów (spadek o 11% w porównaniu z pierwszym kwartałem).

 

Uwaga na oszustów

Należy wspomnieć jednak o czymś, o czym PSP nie mówi, podając informacje o rekordowych wynikach. BLIK nie realizuje procedury obciążenia zwrotnego (chargeback), czyli zwrotu pieniędzy w przypadku przelania ich na konto nieuczciwego sprzedawcy albo usługodawcy. Z takiego udogodnienia korzystają natomiast użytkownicy kart płatniczych – procedura reklamacyjna jest prowadzona w imieniu klienta przez wydawcę karty.

fot. Polski Standard Płatności


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Rusza Apple One
30 października 2020
Koncern Apple rozpoczyna sprzedaż subskrypcji na pakiet gier, usług muzycznych, telewizyjnych i chmurowych.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto