A A A

Cała prawda o netbookach

19 stycznia 2009, 19:08
Analitycy z firmy Forrester sprawdzili, co kryje się za ogromną popularnością netbooków mniejszych braci tradycyjnych laptopów. Okazuje się, że znaczna część ich sukcesu wynika z tego, że klienci nabywający minikomputer nie do końca zdają sobie sprawę, co właśnie zakupili.
Cała prawda o netbookach

Według przeprowadzonego badania jedna czwarta amerykańskich klientów kupując netbook myślała, że kupuje tańszą wersję tradycyjnych laptopów, a nie urządzenie o mniejszej klawiaturze oraz ekranie. Po części wynika to z podobnych nazw, jakie swoim laptopom oraz netbookom nadają producenci. Drugim powodem jest niedostateczne informowanie klientów o możliwościach nowej grupy produktów.

Wśród głównych powodów zakupu wymieniana jest większa niż w przypadku smartfonów funkcjonalność w pracy z dokumentami, pocztą oraz stronami WWW. Telefon oraz inne małe urządzenia przenośne są w opinii większości klientów mało wygodne w takich zastosowaniach. Jednocześnie netbook, podobnie jak telefon, stał się gadżetem, w którym istotny jest wygląd oraz prestiż, jaki użytkownikowi niesie posiadanie minikomputerka.

Jedna trzecia badanych Amerykanów stwierdziła, że jest zainteresowana zakupem netbooka jako drugiego komputera typu PC. Co czwarty badany jest w stanie przeznaczyć na ten zakup od 200 do 350 dolarów.

Źródło: Forrester


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto