A A A

Debiut GeForce GTX 1060

7 lipca 2016, 17:10
Nvidia rzuca wyzwanie AMD i jego Radeonowi RX 480. Rodzina procesorów graficznych opartych na architekturze Pascal wzbogaciła się dziś o model NVIDIA GeForce GTX 1060. Stanowi on uzupełnienie modeli GTX 1080 i 1070, które miały swoją premierę dwa miesiące temu.
Debiut GeForce GTX 1060

Podobnie jak pozostałe procesory graficzne oparte na architekturze Pascal, GTX 1060, który kosztuje 249 dol., został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej wydajności na wat zużytej mocy. Nowy GeForce jest produkowany w najnowocześniejszym 16 nm procesie produkcyjnym FinFET i dorównuje wydajnością kartom GTX 980, a więc jest w stanie bezproblemowo sprostać wymaganiom nowoczesnych tytułów dla entuzjastów wirtualnej rzeczywistości oraz gier opartych na DirectX 11/12, zużywając przy tym 120 watów.

GTX 1060 został wyposażony w 1280 rdzeni CUDA, 6 GB pamięci GDDR5 o przepustowości 8 Gbps, maksymalna wartość częstotliwości zegara taktującego dla tego modelu wynosi 1,7GHz. Według testów przeprowadzonych na najpopularniejszych grach, model 1060 jest średnio 15 proc. szybszy i 75 proc. bardziej wydajny energetycznie od najbliższych konkurencyjnych produktów.

Karty GTX 1060, oferowane przez szereg producentów, będą dostępne od 19 lipca. Dostawcy, którzy zapowiedzieli swoje modele to ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY i Zotac. Sugerowana cena detaliczna to 249 dol. (oczywiście na rynku amerykańskim).


GTX 1060 obsługuje środowisko programistyczne (SDK) NVIDIA VRWorks, które pozwala scalić parametry fizyki gry z tym, co widzą, słyszą i dotykają w gracze, a tym samym stworzyć znacznie bardziej realistyczniejsze tytuły.

W pakiecie VRWorks zawarto autorską technologię NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, dzięki której GeForce GTX 1060 może wyświetlać obraz niezależnie dla dwóch oczu użytkownika jednocześnie, zwiększając nawet trzykrotnie wydajność tytułów rzeczywistości wirtualnej w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji.

Nvidia Ansel

Ansel umożliwia graczom komponowanie ujęć z gier, ustawianie kamery w dowolnym kierunku i z dowolnego miejsca w świecie gry, a także wykonywanie zrzutów ekranowych o 360-stopniowym kącie widzenia, które można wyświetlać za pomocą zestawu VR lub okularów Google Cardboard.

Pierwszą grą, która już w przyszłym tygodniu będzie w pełni obsługiwać Ansel jest Mirror's Edge: Catalyst, Drugi tytuł, Wiedźmin 3: Dziki Gon, będzie dostępny jeszcze w tym miesiącu. Trwają prace nad szeregiem innych tytułów obsługujących tę technologię, w tym Fortnite, Paragon i Unreal Tournament studia Epic Games, Obduction studia Cyan Worlds, The Witness studia Thekla, Lawbreakers studia Boss Key Productions, Tom Clancy's The Division studia Ubisoft oraz wyczekiwana przez wszystkich No Man's Sky studia Hello Games.


NVIDIA VR Funhouse - autorska gra przygotowana przez firmę NVIDIA zostanie udostępniona bezpłatnie za pośrednictwem serwisu Steam. VR Funhouse został stworzony w oparciu o silnik Unreal Engine studia Epic Games i będzie obsługiwany przez karty GTX 1080, 1070 i 1060 oraz gogle VR HTC Vive. VR Funhouse będzie udostępniony jako rozwiązanie typu open source, oferując deweloperom i artystom możliwość tworzenia własnych efektów i atrakcji.

TEST RADEON RX 480 można znaleźć  klikając TUTAJ


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto