A A A

E-handel łamie granice

25 stycznia 2019, 13:30
Polacy szturmują przed ekranami komputerów zagraniczne sklepy internetowe. Według badania DPDgroup Barometr E-shopper 2018 od stycznia zeszłego roku ok. 58% e-nabywców dokonywało już zakupów na zagranicznych stronach internetowych. To wzrost o 6%w porównaniu z 2016 r.
E-handel łamie granice

Co piąty zakup w sieci dokonywany jest w Polsce na stronie zagranicznego sklepu. Najczęściej internauci wydają pieniądze u naszych zachodnich sąsiadów i w Chinach. „Trend będzie narastać ponieważ do zakupów w sieci zachęca m.in. zniesienie pod koniec zeszłego roku tzw. geoblokady w UE. Obecnie mamy koniec dyskryminacji klientów z innych krajów niż sklep internetowy, w którym chcą dokonać zakupów. Wcześniej internauta mógł napotkać na odmowę możliwości dokonania zakupu i był przekierowywany na lokalne strony sklepu lub producenta. Tam towar już mógł być proponowany w innej, niekiedy wyższej cenie. Polacy często natrafiali na takie niemiłe niespodzianki gdy chcieli robić zakupy w sieci w sklepach na terenie innych krajów wspólnoty. Badania wskazują, że około 1/3 transakcji była uniemożliwiania przez geoblokadę - komentuje Bartosz Gadzimski, CEO firmy hostingowej Zenbox.

W raporcie DPDgroup możemy przeczytać, że odsetek polskich konsumentów, którzy dokonali zakupów w zagranicznych e-sklepach zwiększył się do 52%. Gonimy więc średnią europejską, która wynosi ok. 58%. Co kieruje nabywcami? Przede wszystkim chodzi o możliwość zdobycia towaru, który jest niedostępny na terenie naszego kraju. Rośnie też procent internautów kupujących przy pomocy urządzeń mobilnych. Taką formę zakupów stosuje już 44% badanych, a to w porównaniu z 2017 rokiem wzrost o 6%.

Jakie są prognozy na 2019 rok? Według Johna Stevensa z portalu hostingfacts prawie dwa miliardy ludzi na świecie dokona chociaż jednego zakupu w sklepach online. „To będzie rok dynamicznego rozwoju rynku e-commerce. Sklepy internetowe przyciągają nie tylko dostępnością, ale również atrakcyjnymi cenami, promocjami i bonifikatami. Do tego dochodzi często darmowa wysyłka, a więc po co wychodzić do galerii handlowej jeśli można zaopatrzyć się w dobry sprzęt lub markowe ubranie klikając myszką?" - uważa Bartosz Gadzimski. Według Głównego Urzędu Statystycznego w zeszłym roku 84% polskich gospodarstw domowych miało już dostęp do sieci. Z każdym rokiem ten wskaźnik rośnie. Ostanie lata to mniej więcej 2-3% na rok. Można się więc spodziewać dalszych wzrostów e-zakupowej dynamiki wśród polskich użytkowników sieci.

Zdjęcie główne pochodzi ze źródła: ©123RF/PICSEL

 

 


Krzysztof Mocek / Informacja prasowa
krzysztof.mocek@firma.interia.pl
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto