A A A

Facebook zatwierdza wątpliwe reklamy

29 kwietnia 2021, 10:20
Operator sieci społecznościowej zaakceptował m.in. reklamy hazardu pokazywane osobom niepełnoletnim.
Facebook zatwierdza wątpliwe reklamy

Kup e-papierosa

Grupa Reset Australia opublikowała raport, z którego wynika, że Facebook jest skłonny wyświetlać niepełnoletnim użytkownikom reklamy związane z alkoholem, hazardem albo innymi produktami, które nie są przeznaczone dla młodych osób

 

Co wolno reklamować?

Facebook gromadzi dane osobowe użytkowników, aby przyporządkować je do różnych grup zainteresowań. Wiele skonstruowanych w ten sposób profili może doprowadzić do zetknięcia się niepełnoletnich z materiałami przeznaczonymi wyłącznie dla ludzi dorosłych. Przykładowo, Facebook wykorzystuje informacje o osobach w wieku 13–17 lat do tworzenia profili użytkowników mających szkodliwe bądź ryzykowne zainteresowania, takie jak alkohol, palenie, hazard lub błyskawiczna utrata masy ciała.

Reklama dla nastolatków

Sam Facebook ogranicza wyświetlanie nieodpowiednich treści osobom w wieku poniżej 18 lat. Przykładowo, reklamowanie alkoholu jest sprzeczne z zasadami sieci społecznościowej, jednak Facebook umożliwia reklamodawcom wykupienie dostępu do profili użytkowników i pokazywanie nastolatkom materiałów budzących wątpliwości – napisano w raporcie.

Organizacja Reset Australia sprawdziła, jakie treści reklamowe dla nieletnich jest skłonny zaakceptować Facebook w swojej sieci. W kampanii „podejrzanych reklam" udało się m.in. uzyskać zatwierdzenie materiałów, które zachęcają osoby w wieku 13–17 lat do:

• wygrywania nagród w grach hazardowych na urządzenia przenośne;.

• nawiązywania przez dziewczęta kontaktów i czatowania z zamożnymi mężczyznami;

• kupowania elektronicznych papierosów.

Materiały nie były pokazywane. Przedstawiciele Reset Australia prosili tylko o ich zaakceptowanie.

 

Postulowane ograniczenia w profilowaniu

Reset Australia wzywa do uchwalenia przepisów nakazujących platformom społecznościowym postępowanie z danymi dzieci i osób mających mniej niż 18 lat w taki sposób, aby ograniczyć możliwość wykorzystania ich w celu profilowania reklam. Co najmniej utrudniłoby to dostarczanie niepełnoletnim treści, które nie są dla nich odpowiednie. Podobne zasady obowiązują już w Wielkiej Brytanii i są przygotowywane w Irlandii.

fot. Reset Australia


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto