A A A

Google i Facebook nie radzą sobie z fałszywkami

27 kwietnia 2021, 08:30
Według organizacji Which? sieciowi giganci nie usuwają oszukańczych reklam.
Google i Facebook nie radzą sobie z fałszywkami

Co trzecia zostaje

Brytyjska organizacja konsumencka Which? opublikowała raport poświęcony oszukańczym reklamom prezentowanym przez Google'a i Facebooka.

 

„I tak nic z tym nie zrobią"

Z ankiety przeprowadzonej wśród konsumentów wynika, że jedna czwarta (27%) padła ofiarą oszukańczej reklamy wyświetlonej na Facebooku; co piąty respondent (19 %) stwierdził, że dał się zwieść kłamliwej reklamie pokazanej przez Google'a. Mniej niż jeden na 30 ankietowanych (3%) nabrał się na reklamy w Twitterze.

Aż 34% osób zgłaszających Google'wi reklamę, w wyniku której padły ofiarą oszustwa stwierdziło, że oprotestowany materiał wciąż jest pokazywany w wyszukiwarce. W przypadku Facebooka wskaźnik ten wynosił 26%.

Przedstawiciele organizacji Which? podkreślają, że internauci stosunkowo rzadko zgłaszają nieuczciwe materiały reklamowe operatorom platform sieciowych – robi to dwie piąte (43%) ofiar oszustwa dokonanego za pośrednictwem wyszukiwarki lub reklamy w mediach społecznościowych.

Jako powód takiego zachowania podawano przekonanie, że operator nic ze zgłoszeniem nie zrobi. Uważało tak 31% nabranych na reklamę użytkowników Facebooka. W przypadku Google'a głównym powodem rezygnacji ze zgłoszenia był brak wiedzy na temat tego jak oprotestować materiał reklamowy – stwierdziło tak 32% ofiar naciągaczy

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Opinoin na reprezentatywnej grupie 2000 dorosłych Brytyjczyków.

 

Co z tym zrobić?

Zarówno Google, jak i Facebook czerpią zyski przede wszystkim z reklam – również tych, które prowadzą do oszustw. Ponieważ okazuje się, że technologie obu firm nie zapobiegają nadużyciom wynikającym z prezentowania fałszywych treści na wielką skalę, eksperci organizacji Which? uważają , że należy wprowadzić zmiany w przepisach chroniących konsumentów. Sieciowi potentaci muszą ponosić prawną odpowiedzialność za brak rozpoznania i usuwania oszukańczych reklam, a także za nieodpowiednią reakcję na zgłoszenia ofiar naciągaczy.

fot. Gerd Altmann – Pixabay


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto