A A A

Google kolejny raz na celowniku Komisji Europejskiej

2 grudnia 2019, 15:30
Tym razem wątpliwości urzędników wzbudziło gromadzenie przez Google'a danych dotyczących lokalizacji logowania – i wykorzystywanie ich do personalizacji reklam.
Google kolejny raz na celowniku Komisji Europejskiej

Google znów znalazło się na celowniku Komisji Europejskiej (KE) w związku z podejrzeniem naruszenia prawa antymonopolowego. Alphabet – holding zarządzający marką Google – jest tym razem prześwietlany pod kątem zbierania i wykorzystywania danych do personalizacji reklam. Komisji unijnej nie podoba się między innymi wykorzystywanie w tym celu danych o miejscu logowania oraz zbieranie informacji z przeglądarek.

To kolejna batalia pomiędzy koncernem i Margrethe Vestager, unijną komisarz ds. konkurencji. Za jej kadencji KE nałożyła na firmę łącznie 8 miliardów dolarów kar od 2017 r. (więcej zapłacił tylko Facebook – 13 miliardów). Ostatni raz Google został skazany na grzywnę w marcu, kiedy to zasądzono mu 1,5 miliarda euro za zakazywanie współpracy z konkurencją klientom programu Ad Sense, służącego do zarządzania reklamami w internecie.

Google broni się argumentem, że gromadzi wspomniane dane wyłącznie w celu ulepszania produktu końcowego. Patrząc jednak na ostatnie relacje między koncernem a KE, wydaje się, że kolejna gigantyczna kara dla firmy z Mountain View to tylko kwestia czasu.

fot. Google


Krzysztof Kempski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


YouTube walczy z mową nienawiści
13 grudnia 2019
Serwis zaostrza zasady dotyczące publikacji treści i zapowiada usuwanie filmów obrażających lub poniżających innych z powodu ich rasy,...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto