A A A

Google: zabawki nie dla dzieci wyświetlane dzieciom

19 stycznia 2022, 18:00
Reklamy dla dorosłych były wyświetlane bez ograniczeń w brytyjskim Google’u.
Google: zabawki nie dla dzieci wyświetlane dzieciom

Niezadowolenie reklamodawców

W Wielkiej Brytanii informacje o zabawkach erotycznych, alkoholach oraz inwestycjach dużego ryzyka można było znaleźć w reklamach wyświetlanych przez Google'a użytkownikom bez bariery wiekowej.

Po rozpoczęciu egzekwowania przez Wielką Brytanię przepisów chroniących dzieci poniżej 18. roku życia przed śledzeniem w internecie, Google zaczął modyfikować ustawienia w swoich usługach w Europie.
Chodziło głównie o używanie automatycznych narzędzi do blokowania wyświetlania reklam związanych z takimi kategoriami, jak alkohol, hazard i leki na receptę osobom, które nie są zalogowane na konto Google lub nie mają ukończone 18 lat.

Reklamodawcy, którzy na skutek blokady giganta zaczęli tracić zyski zaczęli nieprawidłowo oznaczać swoje reklamy, co doprowadziło do sytuacji, którą opisujemy powyżej.

Google poproszony przez Reutera o komentarz oświadczył: „Mamy zasady, które ograniczają wyświetlanie niektórych kategorii reklam wrażliwych na wiek (...) Reklamy, o których mowa, zostały błędnie oznaczone i w tym przypadku nie powinny być wyświetlane. Podejmujemy natychmiastowe kroki w celu rozwiązania tego problemu". Nie odpowiedział jednak na pytanie jak często dochodziło do naruszeń prawa.

fot. Pan xiaozhen – Unsplash

 


Sebastian Nanasik
Tagi: google
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto