A A A

Ile może zarobić influencer?

21 listopada 2019, 07:55
Średnia cena sponsorowanego zdjęcia w serwisie Instagram tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 44%.
Ile może zarobić influencer?

Firma IZEA, zajmująca się badaniem marketingu cyfrowego, opublikowała zestawienie środków przeznaczanych przez firmy i marki na treści sponsorowane w internecie.

Pod uwagę wzięto okres od 2006 do 2019 roku; raport obejmuje ceny wpisów reklamowych zamieszczanych w blogach oraz serwisach Facebook, Instagram, Twitter i YouTube.

Z opublikowanych danych wynika, że firmowe budżety przeznaczane na opłacanie influencerów wzrastały w niektórych przypadkach ponad stokrotnie. Przykładowo, przeciętna cena sponsorowanego wpisu w blogu wynosiła w 2006 roku 7,39 dolara. Obecnie za taki tekst trzeba zapłacić średnio 1442,27 dolara, czyli 195 razy więcej.

Z punktu widzenia właścicieli marek najbardziej atrakcyjną platformą służącą do reklamowania towarów i usług online jest serwis YouTube: przeciętna cena zamieszczonego w nim sponsorowanego klipu wynosi obecnie ok. 6700 dolarów. Jest to czterokrotnie więcej niż można otrzymać za treści opublikowane w drugim w zestawieniu Instagramie (ok. 1640 dolarów). Najlepszym dla youtuberów okresem był natomiast rok 2017: materiał zamieszczony przez influencera wyceniano na niewiele mniej niż 8000 dolarów

W latach 2014–2019 średnie wzrosty cen treści sponsorowanych wyniosły:

• wpis w blogu – 3,54 raza (z 407 do 1442 dolarów);

• wpis lub polubienie w serwisie Facebook – 49,4 raza (z 8 do 395 dolarów);

• zdjęcie w serwisie Instagram – 12,3 raza (ze 134 do 1643 dolarów);

• wpis w serwisie Twitter – 14,6 raza (z 29 do 422 dolarów);

• materiał wideo na platformie YouTube – 16 razy (z 420 do 6700 dolarów).

Przedstawiciele firmy IZEA są zdania, że właściciele marek nadal będą inwestować w marketing influencerów (zarówno celebrytów, jak i osób cieszących się mniejszą popularnością). Jak wyjaśnia dyrektor agencji, Ted Murphy, pomimo dotychczasowych wzrostów cen osoby wpływowe są w stanie dostarczać treści o wiele tańsze niż agencje reklamowe. Za dobry scenariusz reklamy, zatrudnienie modelek lub modeli, zorganizowanie sesji zdjęciowej bądź planu filmowego i prace związane z przygotowaniem materiałów do publikacji trzeba zapłacić znacznie więcej niż za treści dostarczane przez influencerów.

fot. IZEA


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Wyciekło 20 GB danych aktorek porno
20 stycznia 2020
Dziewczyny pozujące przed kamerkami udostępniały stronom, za pomocą których zarabiały, wiele swoich prywatnych danych, łącznie ze skanami...


TikTok rośnie w siłę
20 stycznia 2020
Aplikacja do tworzenia krótkich klipów wideo została w zeszłym roku zainstalowana ponad 700 milionów razy.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto