A A A

Influencerzy z Niemiec będą oznaczać swoje posty jako reklamy

10 września 2021, 08:00
Wpływowe osoby działające w mediach społecznościowych muszą wskazywać wpisy, za które otrzymują zapłatę.
Influencerzy z Niemiec będą oznaczać swoje posty jako reklamy

Influencerzy na celowniku

Sąd federalny w Niemczech wydał orzeczenie w sprawie trójki influencerów publikujących treści w mediach społecznościowych. Orzeczono, że wpływowe osoby, które otrzymują pieniądze od firm na promowanie ich produktów na platformach takich jak Facebook albo Instagram, muszą wyraźnie oznaczać własne wpisy jako materiały reklamowe.

Tym samym sąd oddalił postępowanie przeciwko prezenterce telewizyjnej i influencerce Kathy Hummel, której posty o pluszakach kierowały użytkowników na stronę producenta. Sąd orzekł, że nie była ona zobowiązana do ich oznaczenia jako reklamy, ponieważ nie otrzymała zapłaty za promocję.

fot. MrJayW – Pixabay


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto