Internet Explorer traci na popularności
Microsoft twierdzi, że polscy internauci coraz częściej korzystają z usług przeglądarki Internet Explorer 8. Sytuacja nie jest jednak tak dobra, jakby się to mogło wydawać, gdyż biorąc pod uwagę użytkowników na całym świecie, to rynkowe udziały IE spadły poniżej 60 proc.
Microsoft wydał setki milionów dolarów na kampanie reklamowe, które miały zachęcić do korzystania z Internet Explorera 8. Skutek promocji był jednak odwrotny do zamierzonego i przeglądarka zaczęła tracić na popularności.
Z analizy przeprowadzonej przez firmę Net Applications wynika, że Internet Explorer w kwietniu używany był przez 59,95 proc. internautów. Dla porównania, w marcu z usług IE skorzystało 60,65 proc. użytkowników. Spadek ten jest jeszcze większy, kiedy przytoczymy liczby z czerwca ubiegłego roku - wtedy IE miał 68,23 proc. udziałów w rynku.
Podobny los spotkał przeglądarkę Opera, która straciła na popularności. Jeszcze w marcu korzystało z niej 2,37 proc. internautów, zaś w kwietniu 2,3 proc.
Na przełomie marca i kwietnia niewielki wzrost zanotowała natomiast przeglądarka Fiorefox - z 24,52 do 24,59 proc. Więcej powodów do zadowolenia mają jednak szefowie Google. Okazało się, że Chrome zyskał na popularności z 6,1 proc.(marzec) do 6,73 proc. (kwiecień). Inną przeglądarką, która zanotowała wzrost jest Safari firmy Apple - z 4,65 proc. do 4,72 proc.