Klub muzyczny kontra Play
Klub zarzuca operatorowi Play skopiowanie jego znaku słowno-graficznego i wykorzystanie go w kampanii reklamowej usług telefonii komórkowej. Właściciel klubu – spółka Fresh Ventures (Polska) sp. z o.o. – złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie wniosek o zabezpieczenie roszczenia.
Przedstawiciele klubu "The Fresh" tłumaczą, że szyld – nazwa klubu składająca się z liter o charakterystycznym, ozdobnym kroju pisma (znak ten można obejrzeć choćby na witrynie internetowej klubu) – to znak o doskonałej renomie, rozpoznawalny przez młodych ludzi w całym kraju. Prezes Fresh Ventures Mateusz Mazur poinformował ponadto, że dysponuje opiniami biegłych podkreślającymi podobieństwo obu znaków.
Z kolei Play, wykorzystujący logo Fresh w aktualnie prowadzonej kampanii prepaidowej usługi Play Fresh, całkowicie odrzuca zarzuty klubu, a rzecznik prasowy Play Marcin Gruszka nazywa żądania klubu absurdalnymi.
Przedstawiciel Play podkreślił, że znak użyty w kampanii powstał całkowicie niezależnie i różni się od znaku Fresh Ventures. Gdyby sąd nakazał zabezpieczyć roszczenie, Play nie tylko musiałby wstrzymać emisję reklam usługi Play Fresh, ale dodatkowo musiałby zaklejać logo na wszystkich nośnikach (plakatach, billboardach itp.).
Źródło: Rzeczpospolita