A A A

Lokalne sklepy konkurencją dla Amazona?

21 grudnia 2020, 12:30
Twórca aplikacji Sook chce przekonać kupujących online do wspierania sąsiedzkich biznesów.
Lokalne sklepy konkurencją dla Amazona?

Świetne rozszerzenie do przeglądarki

W Kanadzie debiutuje aplikacja Sook, która ma wspierać lokalnych przedsiębiorców. Osoby, które kupują online, mogą za jej pomocą zobaczyć ofertę miejscowych sprzedawców, zamiast przeglądać tylko zasoby takich potentatów jak Amazon czy Nordstrom.

Sook działa jako rozszerzenie wspierające robienie zakupów w przeglądarce Google Chrome. Na obszarach, gdzie już działa Sook, użytkownicy znajdą w prawym górnym rogu browsera wejście do aplikacji, w której mogą wyszukiwać produkty sprzedawane w ich okolicy. Pogrupowano je w 12 kategoriach, np. ubrania, sukienki, zabawki, dom i ogród itd.

 

Jak najbliżej

Sook umożliwia wyszukiwanie produktów według odległości dostawcy od miejsca zamieszkania. Nie ma to praktycznego znaczenia dla samych zakupów zdalnych, pozwala jednak wesprzeć sąsiedzką inicjatywę.

Aplikacja ma nawet taką ciekawą funkcję, że po wyborze towaru w dużym sklepie internetowym i dodaniu go do koszyka automatycznie wyświetla analogiczną ofertę proponowaną przez lokalnych producentów i dostawców. Można więc jeszcze przed ostateczną decyzją o zakupie zmienić zdanie i wesprzeć swojego sąsiada.

 

Technologia wspiera dużych

Sook powstał pierwotnie w Seattle, gdzie jego twórca, Jonathan Sandals, zaczął pracę w 2019 roku. W sierpniu tego roku za zgodą Google'a aplikacja została wdrożona dla 20 amerykańskich miast. Obecnie startuje w Kanadzie, m.in. w Toronto, Montrealu, Calgary i Winnipeg.

Sandals uważa, że współczesna technologia zakupów online promuje duże korporacje, skazując lokalne firmy na porażkę. Choć zakładają one konta w Shopify lub Squarespace, to i tak algorytmy SEO nie dają im szans na dobrą pozycję wyszukiwania w starciu z takimi gigantami jak np. Amazon. Dlatego aplikacja Sook zbiera dane sklepów zarejestrowanych w Shopify i reorganizuje ich zasoby w swojej bazie danych, żeby następnie wyświetlać je kupującym. Firmy nie ponoszą w związku z tym żadnych kosztów.

Wersja kanadyjska jest na wczesnym etapie wdrażania, nie obejmuje więc jeszcze wielu lokalnych sklepów. Aplikacja ma być jednak stale rozwijana. Obecnie funkcja wyświetlania lokalnej alternatywy dla zakupów w wielkich sieciach dotyczy tylko 10 witryn internetowych (m.in. Amazon, Nordstrom i sklepy marki Zara).

Sama nazwa aplikacji nawiązuje do słowa ‘suk' używanego jako określenie bazarów i targowisk na Bliskim Wschodzie.

fot. Excellentcc – Pixabay


Barbara Blaczkowska
Tagi: google, amazon
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto