A A A

Media społecznościowe przykuwają uwagę i dzielą

10 maja 2021, 11:30
Użytkownicy portali społecznościowych, choć często z nich korzystają, nie mają o nich zbyt dobrego zdania.
Media społecznościowe przykuwają uwagę i dzielą

Krytyczni Amerykanie

Sondaż przeprowadzony przez NBC News wśród dorosłych Amerykanów pokazuje, że 64 procent z nich ocenia media społecznościowe jako bardziej dzielące niż jednoczące społeczeństwo. Opinia ta jest zasadniczo niezależna od poglądów politycznych osób odpowiadających na pytania ankietowe, choć najwyższe wskaźniki takich odpowiedzi pojawiły się u republikanów (77 procent), na drugim miejscu znalazły się osoby niezdeklarowane politycznie (65 procent), na trzecim demokraci (54 procent).

Wyniki te oznaczają, że media społecznościowe nie poprawiają swojej reputacji – dwa lata temu, w marcu 2019 roku, 57 procent zapytanych stwierdziło, że platformy te dzielą ludzi, a 35 procent – że bardziej ich jednoczą. W tym roku tylko 27 procent badanych uznało, że platformy społecznościowe bardziej ludzi do siebie zbliżają.

 

Życie z Facebookiem jest piękniejsze?

W badaniu zapytano także o ocenę jakości życia w związku z korzystaniem z mediów społecznościowych. W odpowiedzi prawie połowa ankietowanych (49 procent) stwierdziła, że portale społecznościowe pozytywnie wpływają na ich życie. Wciąż jednak wiele osób (37 procent) ocenia wpływ takich stron internetowych na swoje życie jako negatywny. W tym pierwszym gronie przeważają demokraci, kobiety i absolwenci szkół wyższych.

 

Pandemia przykuła dzieci do ekranów

Nie dziwi chyba wynik badania, który pokazuje, że w czasie pandemii koronawirusa dzieci spędzają coraz więcej czasu przy ekranach telefonów, komputerów, tabletów i telewizorów (przyznało to 54 procent rodziców). Tylko 4 procent uznało odwrotnie. Jak oszacowali badani, średnio czas ten wzrósł aż o 154 minuty (ponad dwie godziny) dziennie!

Także dorośli przyznali się, że podczas pandemii dłużej patrzą w ciągu dnia w ekrany urządzeń elektronicznych (43 procent). Prawie połowa jednak uznała, że nic się tu nie zmieniło (49 procent), a u niektórych czas ten nawet się skrócił (8 procent).

Większość poddanych badaniu Amerykanów (66 procent) przyznała, korzysta z mediów społecznościowych raz dziennie lub częściej. Wartość ta nie zmieniła się w stosunku do sondaży z lat 2018 i 2019.

Badanie przeprowadzone zostało 17–20 kwietnia br., objęto nim 1000 osób dorosłych.

fot. geralt – Pixabay

 


Barbara Blaczkowska
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności

GanTrack wyrusza na łowy
11 czerwca 2021
System GanTrack pozwala szybko odnaleźć skradziony samochód nawet w sytuacji, gdy złodzieje użyją zagłuszarki sygnałów GPS/GSM, co...



Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto