A A A

Meta dzieciom

24 stycznia 2022, 11:00
Meta uruchomiła na platformie Messenger Kids nową kampanię gamifikacyjną skierowaną do dzieci.
Meta dzieciom

Bądź miły w internecie

Kampania Pledge Planets ma pomóc najmłodszym użytkownikom mediów społecznościowych w nauce bezpiecznego korzystania z internetu i podejmowania „zdrowych" decyzji w sieci, dowiadujemy się z wpisu na blogu Erika Michaela Weitzmana, dyrektora ds. zarządzania produktami w Messenger Kids.

Pierwszy odcinek, zatytułowany „Bądź miły", zawiera dwie gry, które pomogą dzieciom „nauczyć się i ćwiczyć, jak zachowywać się w sieci". Gracze muszą pomagać właścicielom sklepów w czytaniu recenzji i dopasowywać każdą recenzję do właściwej odpowiedzi online. Ta gra uczy dzieci rozpoznawania życzliwych i nieżyczliwych zachowań oraz zapoznawania się z narzędziami, takimi jak blokowanie i zgłaszanie.

W drugiej grze uczestnicy tworzą zamówienie na kanapki, wybierając emotikonkę, która najlepiej odzwierciedla nastrój klienta. Ta gra uczy dzieci, jak odczytywać emocje internautów.

Młodzi odchodzą

Weitzman napisał, że firma opracowała kampanię pod kierunkiem ekspertów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i rozwoju dzieci. Meta (wtedy jeszcze Facebook) po raz pierwszy uruchomiła Messenger Kids w 2017 roku, aplikacja jest przeznaczona dla dzieci, rodzice mają nad nią nadzór, kontrolę i możliwość zatwierdzania kontaktów.

Niedawno ujawnione wewnętrzne dokumenty pokazują, że Meta traci młodych użytkowników, a jedna z prognoz przewiduje, że straci 45 proc. swoich nastoletnich użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat.

fot. Messenger News

 


Sebastian Nanasik
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto