A A A

Microsoft prezentuje sterowanie ruchem i głosem

2 czerwca 2009, 10:42
Wczoraj pisaliśmy o nowej konsolce Sony, która prawdopodobnie dziś zostanie oficjalnie zaprezentowana na targach E3. Jeśli japoński koncern chce, aby o jego nowym produkcie było głośno, musi dziś przebić wczorajszą małą rewolucję Microsoftu - amerykański gigant zaprezentował na swojej konferencji moduł do sterowania konsolą Xbox 360, który wykorzystuje ruch ciała oraz głos użytkownika.
Microsoft prezentuje sterowanie ruchem i głosem

Projekt Natal to urządzenie stawiane w pobliżu telewizora, które całkowicie eliminuje konieczność trzymania w rękach klasycznego pada. W jego wnętrzu znajdują się prawdopodobnie dwie kamery oraz precyzyjny mikrofon.

Taki zestaw urządzeń pozwala konsoli odwzorować na ekranie telewizora ruch całego ciała użytkownika. Co więcej, konsola sama rozpoznaje, kto stoi przed telewizorem, i automatycznie wczytuje odpowiedni profil użytkownika. Dzięki Natal możliwe jest sterowanie konsolą za pomocą głosu – wydawanie prostych komend – oraz poruszanie się po menu za pomocą ruchów ręką kreślonych w powietrzu (jednym słowem Microsoftowi udało się zrealizować interfejs znany z filmu "Raport mniejszości").

Podczas wczorajszej konferencji zaprezentowano proste gry wykorzystujące Natal. Pierwszą była zręcznościówka, w której gracz musiał odbijać lecące w jego kierunku piłki. Drugi program pozwalał malować obraz na wirtualnym płótnie. Zresztą lepiej zobaczcie to sami (niestety materiał nie najlepszej jakości):

Kolejne możliwości Natal zaprezentował Peter Molyneux z Lionhead Studios (twórcy serii Fable), które od kilku miesięcy miało dostęp do Natal. Developerzy przygotowali cyfrowego przyjaciela – wirtualnego chłopca o imieniu Milo, który dzięki Natal może wchodzić w interakcję z użytkownikiem, nie tylko z nim rozmawiać, ale także rozpoznawać emocje.

Podczas prezentacji doszło nawet do przekazania rzeczywistego przedmiotu w ręce wirtualnej postaci. Kartka papieru z narysowaną przez użytkowniczkę rybą została rozpoznana przez kamery Natal i po chwili znajdowała się w rękach wirtualnego Milo. Pokazana w prezentacji dziewczyna mogła także przeglądać się w wirtualnym jeziorze oraz "zanurzać" ręce w wodzie, co wywoływało naturalnie wyglądające fale:

 

 

Możliwości Natal wydają się być ogromne. Microsoft nie podał jednak szczegółów wprowadzenia na rynek nowego urządzenia. Nie wiadomo też, czy technologia sprawdzi się w poważniejszych grach, bo o tym, że sprawdzi się w tytułach skierowanych do niedzielnych graczy nie ma co dyskutować.

Prowadzący konferencję Micorosftu Don Mattrick, rozpoczynając prezentację Natal stwierdził, że koncern chciał całkowicie usunąć z gier kontroler, który często jest barierą dla niedoświadczonych użytkowników konsoli. Wygląda na to, że jest na najlepszej drodze, aby tego dokonać.

Źródło: Konferencja Microsoft


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto