Microsoft próbuje promować Windowsa na Facebooku
Jakiś czas temu informowaliśmy o akcji marketingowej Microsoftu, która miała zdeklasować komputery Mac. Pojawiło się wtedy wiele głosów, że firma zastosowała błędną taktykę. Czy tym razem będzie tak samo?
Tym razem akcja Microsoftu odbywa się na Facebooku. Poprzez australijskie konto Windowsa uruchomiono kampanię „PC or Mac”. Zasada działania jest prosta: użytkownicy mogą wysłać swoje zdjęcie i opowiedzieć się po jednej ze stron – PC lub Mac. Zabawa polega na zgadnięciu na podstawie zdjęcia, który z użytkowników używa komputera z systemem Windows.
Co tydzień można również wygrać laptopa HP Pavillion dv6-3030TX oraz kopię Windows 7 Home Premium. Wystarczy w maksimum 25 słowach opisać „Jak wydostaniesz się z bezludnej wyspy z wykorzystaniem laptopa z Windows 7”.
Trzeba przyznać, że akcja jest pomysłowa i ma szansę na marketingowy sukces. Microsoft w końcu pojął, że nie zawsze suche wymienianie „dlaczego jesteśmy lepsi” przynosi pożądany skutek. Również sposób przygotowania kampanii jest godny pochwały, trafi ona do użytkowników Facebooka, których stanowią w większości ludzie młodzi, a to głównie wśród nich króluje stereotyp, że Windows jest systemem dla biznesmenów.
Nie wiadomo czy podobna akcja wystartuje również w naszym kraju.