A A A

Microsoft staje po stronie wydawców

25 lutego 2021, 08:50
Koncern z Redmond opowiada się za nałożeniem opłat na Google'a i Facebooka.
Microsoft staje po stronie wydawców

Na australijską modłę

Stowarzyszenia europejskich wydawców oraz Microsoft wzywają do wdrożenia systemu arbitrażowego, dzięki któremu platformy takie jak Facebook i Google News będą płacić za odsyłacze do zewnętrznych treści.

 

Już raz ustąpili

Organizacje EMMA, ENPA, EPC, NME oraz Microsoft oczekują wprowadzenia na Starym Kontynencie regulacji w stylu australijskim. Przepisy takie powinny nakładać na koncerny internetowe obowiązek płacenia za korzystanie z treści dostarczanych przez wydawców prasy i obejmować postanowienia dotyczące arbitrażu, aby zapewnić negocjowanie uczciwych umów.

Prawo australijskie, któremu ostatecznie podporządkowały się i Google, i Facebook, pozwala zespołowi arbitrażowemu ustalić opłatę za treści zamieszczone na platformach sieciowych na podstawie oceny korzyści, jakie osiąga każda ze stron (wydawca i operator platformy). Ma przy tym być brany pod uwagę koszt wyprodukowania treści, a nadmierne obciążenia nakładane będą na same platformy.

 

Dać szansę w walce z gigantami

Europejskie regulacje prawne wprowadzają pojęcie „strażników dostępu". Zgodnie z przygotowywanymi przepisami DMA (Digital Markets Act, Akt o rynkach cyfrowych), na operatorów dominujących platform cyfrowych zostaną nałożone obowiązki gwarantujące, że nie będą oni mogli nadużywać własnej pozycji.

Organizacje EMMA, ENPA, EPC, NME i Microsoft są jednak zdania, że negocjacje wydawców z platformami sieciowymi nie przyniosą sprawiedliwych rezultatów, chyba że zostaną zaproponowane dodatkowe środki regulacyjne w celu zniwelowania siły przebicia operatorów mających dominującą pozycję rynkową.

fot. Pixabay


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności



Trump Social
22 października 2021
Były prezydent USA Donald Trump rzuca rękawicę sektorowi Big Tech i uruchamia własną aplikację społecznościową o nazwie TRUTH Social.

Kolorowa wersja Samsunga Galaxy Z Flip3
22 października 2021
Podczas konferencji Galaxy Unpacked Part 2 Samsung zaprezentował najnowsze wydanie tegorocznego Galaxy Z Flip3: limitowaną wersję Bespoke Edition.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto