Miliardy za gry
Trzy lata, 200 miliardów
Firma Newzoo opublikowała raport na temat bieżącej i przyszłej sprzedaży gier.
Prawie dwucyfrowy wzrost
Zdaniem analityków Newzoo na świecie jest obecnie 2,7 miliarda osób, które można uznać za aktywnych graczy; w bieżącym roku wydadzą oni na oprogramowanie 159,3 miliarda dolarów (wzrost o 9,3% w stosunku do poprzednich 12 miesięcy). W 2023 roku suma wydana na gry przekroczy 200 miliardów dolarów.
Na wzrost zainteresowania grami wpływają dwa główne czynniki. Pierwszy jest oczywisty: ogólnoświatowy lockdown sprawia, że ludzie szukaja rozrywek w domu. Drugim, którego nie wolno lekceważyć, jest premiera konsol nowej generacji.
Najłatwiej na smartfony
Jeśli chodzi o sprzedaż, to odnotowano wzrosty dla gier każdego rodzaju, ale autorzy oprogramowania na urządzenia przenośne mogą pochwalić się największym zwiększeniem przychodów. Gry mobilne przyniosą wpływy w wysokości 77,2 miliarda dolarów w 2020 roku, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W tym samym okresie wartość rynku gier konsolowych osiągnie 45,2 miliarda dolarów (wzrost o 6,8% rok do roku), a przeznaczonych na komputery osobiste – 36,9 miliarda dolarów (więcej o 4,8%). Specjaliści podkreślają, że producentom gier na telefony komórkowe łatwiej jest znaleźć klientów: ponad 40% światowej populacji dysponuje obecnie smartfonami.
fot. Newzoo, Jan Vašek – Pixabay