A A A

Nie mamy zaufania do internetu

27 listopada 2019, 18:40
GlobalWebIndex przeprowadził ankietę, która pokazuje, że ponad 90% internautów nie ufa mediom społecznościowym. Ale nie tylko im.
Nie mamy zaufania do internetu

Przeprowadzone przez GlobalWebIndex badania pokazują, że pomimo popularności mediów społecznościowych ich użytkownicy wcale nie mają zbyt wielkiego zaufania do tych platform.

Grupę 4302 internautów w wieku 16-64 lat z USA i Wielkiej Brytanii poproszono o określenie, które narzędzia internetowe i czyje witryny darzymy największym zaufaniem w kontekście dbałości o nasze dane. Okazało się, że najmniej ufamy właśnie mediom społecznościowym. Wskazało je zaledwie 7% respondentów. Mocno nadszarpnięta jest też wiarygodność instytucji rządowych oraz wyszukiwarek typu Google – za najmniej godne zaufania uznało je 10% ankietowanych. Nieco lepiej w oczach internautów wypadają firmy produkujące sprzęt (13%) oraz platformy streamingowe (12%).

Okazało się, że nieco bardziej ufamy skrzynkom mailowym (18%), serwisom aukcyjnym (16%) oraz witrynom związanym z ochroną zdrowia (25%). Najbardziej bezpieczne wydają się jednak instytucje finansowe oraz platformy do płatności elektronicznych – za takie uznało je 28% ankietowanych.

Co ciekawe, praktycznie co trzeci respondent nie był pewien, którą odpowiedź w ogóle powinien wskazać.

fot. Mike Corbett/Flickr


Krzysztof Kempski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Wyciekło 20 GB danych aktorek porno
20 stycznia 2020
Dziewczyny pozujące przed kamerkami udostępniały stronom, za pomocą których zarabiały, wiele swoich prywatnych danych, łącznie ze skanami...


TikTok rośnie w siłę
20 stycznia 2020
Aplikacja do tworzenia krótkich klipów wideo została w zeszłym roku zainstalowana ponad 700 milionów razy.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto