Nowela Prawa Telekomunikacyjnego
Kluczowy dla tej decyzji zapis znajduje się w artykule 71 "Ustawy o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw". W artykule tym, w ustępie trzecim napisano, że za przeniesienie przydzielonego numeru nie pobiera się opłaty zarówno w przypadku korzystania z usługi abonamentowej, jak i przedpłaconej. Co ważne, numer przenieść można także w przypadku zerwania umowy z winy klienta.
Zmiany w prawie dotyczą także innych aspektów zrywania umowy z dostawcą. Dotychczas w takim przypadku klient zobowiązany był do zapłaty kary w wysokości całej przyznanej przez operatora ulgi (np. upustu na telefon). Nowe przepisy głoszą, że kara równa jest wysokości ulgi pomniejszonej o wartość za okres od zawarcia umowy do momentu jest zerwania. Np. przy umowie na 12 miesięcy, która zerwana została po 10 miesiącach, klient zapłaci karę tylko za 2 miesiące.
Nowe przepisy wchodzą w życie już jutro. Dla zainteresowanych tematem link do omawianej ustawy.
Źródło: Dziennik Ustaw