Nvidia PhysX w rękach największych twórców gier
Platforma trafi do wszystkich studiów developerskich koncernu. Na podobny krok zdecydował się inny developer – firma Take-Two Interactive Software.
PhysX to zakupiony jakiś czas temu przez Nvidia silnik firmy Ageia, pozwalający symulować w grach bardzo realistyczne zjawiska fizyczne. Początkowo do osiągnięcia tego efektu potrzebne były specjalne karty – akceleratory fizyki – które jednak nie cieszyły się zbyt dużą popularnością. Rosnąca moc obliczeniowa procesorów grafiki pozwoliła przenieść te funkcje do kart graficznych.
– Jesteśmy pod wrażeniem możliwości oferowanych przez PhysX, a licencjonowanie technologi pozwoli używać jej już we wczesnym etapie tworzenia gry – skomentował decyzję Jacob Hawley z Take Two. – PhysX to najlepsze tego typu rozwiązanie dostępne na wszystkich platformach do gier – zauważył z kolei Tim Wilson z EA.
Licencjonowanie PhysX przez EA i Take-Two oznacza lepszą animację postaci, realistyczne zjawiska atmosferyczne, np. wiatr, czy pełną interakcję z przedmiotami umieszczonymi w świecie gry. Technologia dostosowuje się do możliwości sprzętu, na którym pracuje, więc nie powinno dojść do sytuacji, w których nowe efekty w grach będą zabójcze dla komputera.
Źródło: Cnet