OSVR - otwarta platforma wirtualnej rzeczywistości

OSVR to zarówno urządzenie, jak i oprogramowanie pogłębiające doświadczenia z graniem w VR na wielu poziomach. Urządzenie może współpracować z wiodącymi silnikami graficznymi, w tym Unity i Unreal Engine 4. OSVR jest także kompatybilny z wtyczkami liderów rynku hardware, takich jak Bosch czy Razer. Co więcej, OSVR został zaprojektowany tak, aby wspierać wszystkie urządzenia VR, w tym Oculus DK 2 czy Vrvana Totem headset. Nowa platforma umożliwi zewnętrznym deweloperom tworzenie własnych aplikacji i urządzeń dla dowolnych systemów operacyjnych, w tym Windows, Android i Linux.
„Gry coraz częściej wykorzystują wirtualną rzeczywistość, co przynosi graczom olbrzymie korzyści, ale również stawia przed nimi nowe wyzwania." - mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razer. „OSVR łączy twórców gier, graczy oraz producentów sprzętu tak, aby wspólnie pracowali i rozwiązywali te trudności oraz sprawili, że wirtualna rzeczywistość stanie się szeroko dostępna."
CEO Snesics, Yuval Boger komentuje natomiast: „OSVR to otwarta platforma, która ma za zadanie przyspieszenie rozwoju wirtualnej rzeczywistości i danie użytkownikom opcji wyboru najlepszego zestawu urządzeń oraz oprogramowania. Jesteśmy podekscytowani współpracując z Razerem i z innymi liderami w swoich dziedzinach i wspólnie tworząc OSVR."
Zgodnie z pierwotną koncepcją, OSVR Hacker Dev Kit będzie projektem otwartym i łatwo dostępnym, co powinno zachęcić deweloperów do wykorzystania tego ekosystemu. Aby umożliwić jeszcze łatwiejsze tworzenie oprogramowania, OSVR HDK stworzono z wykorzystaniem wysokiej jakości optyki o niskiej dyspersji, która praktycznie eliminuje konieczność późniejszej korekcji kolorów, skracając tym samym czas dewelopmentu (w porównaniu z innymi urządzeniami VR). Każdy może pobrać pliki 3D i zbudować własny zestaw VR. Więcej informacji można znaleźć na www.osvr.com.
„W OGA jesteśmy przekonani do idei otwartego ekosystemu dla twórców i graczy, dlatego z przyjemnością wspieramy projekt OSVR." - komentuje Drew Johnston, prezes Open Gaming Alliance. „Darmowe rozwiązania open source ze wsparciem dla wielu producentów sprzętu, silników gier i platform jest tym, czego potrzebuje branża, w tym wydawcy, aby przyspieszyć upowszechnienie wirtualnej rzeczywistości."