A A A

OpenGL 3.0

13 sierpnia 2008, 12:17
OpenGL 3.0

Grupa Khronos, pracująca nad specyfikacją OpenGL, ogłosiła na konferencji SIGGRAPH 2008 zakończenie prac nad API OpenGL 3.0 i językiem GLSL 1.30. Ku zaskoczeniu większości, zmiany nie są na tyle rewolucyjne, na ile były zapowiadane.

Nowe funkcje, jakie pojawiły się w OpenGL 3.0, to między innymi: * obiekty tablicy wierzchołków (Vertex Array Objects),
* obiekt bufora ramki,
* wsparcie dla 32-bitowego bufora głębi,
* renderowanie warunkowe,
* cztery nowe schematy kompresji tekstur,

Jednak programiści uważają, że nie są to wystarczające zmiany. Część z tych użytkowników, którzy dotychczas korzystali z OpenGL, jest gotowych zrezygnować ze standardu na rzecz Microsoftowego DirectX 10.x/11. Khronos Group zapowiada także pracę nad integracją OpenGL z OpenCL, stworzonym przez Apple językiem ułatwiającym programowanie równoległe między jednostkami CPU i GPU.

Źródło: Khronos Group


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto