A A A

Pamięć absolutna

20 stycznia 2021, 09:00
Włączamy funkcję przechowywania wielu elementów w Schowku systemu Windows 10.
Pamięć absolutna

Podręczne retrospekcje

Ile razy zdarzyło Ci się przypadkowo nadpisać zawartość systemowego Schowka? Zapewne wielokrotnie. Nieopatrzne wciśnięcie klawisza [PrintScrn] bądź kombinacji [Ctrl]+[C] w zwykłych warunkach powoduje zastąpienie skopiowanych wcześniej informacji nowymi.

 

Wszystko jest na miejscu

Czasami bywa to bardzo uciążliwe, zwłaszcza jeśli musimy przeredagować duże ilości tekstu i korzystamy z metody „kopiuj–wklej". W takich sytuacjach rozglądamy się za jakimś menedżerem, który pozwoli przechować w Schowku więcej niż jeden element. Zupełnie niepotrzebnie: w systemie Windows 10 od mniej więcej dwóch lat można włączyć opcję przechowywania historii Schowka i odwoływać się do niej wtedy, gdy jest to konieczne.

Funkcja jest domyślnie zablokowana, więc nie każdy zdaje sobie sprawę z jej istnienia. Aby włączyć historię Schowka, należy w menu Start wydać polecenie Ustawienia, a następnie wybrać pozycję System:

W wyświetlonym oknie klikamy opcję Schowek:

Teraz wystarczy aktywować narzędzie Historia schowka:

Naciśnijmy kombinację klawiszy [Windows]+[V]. Jeżeli Schowek był pusty, na ekranie pojawi się okienko zachęcające do tego, aby zapełnić go skopiowanym tekstem lub obrazami:

W Schowku przechowywane będą informacje tekstowe, dokumenty HTML oraz grafiki o maksymalnym rozmiarze 4 MB. Po wielokrotnym skopiowaniu do pamięci różnych elementów (z wykorzystaniem kombinacji [Ctrl]+[C], wywołaniu narzędzia Wycinanie albo naciśnięciu przycisku [PrintScrn]) jeszcze raz wywołajmy podgląd historii ([Windows]+[V]):

Klikając którykolwiek element sprawimy, że zostanie on wklejony do obecnie otwartego programu (edytora tekstu, aplikacji graficznej itp.

W prawym górnym rogu prostokątnych pól, w których umieszczone są poszczególne elementy zapamiętane w Schowku, widnieje symbol trzech kropek. Gdy go klikniemy, zobaczymy trzy opcje do wyboru: Usuń, Przypnij i Wyczyść wszystko. Pierwsza i ostatnia pozycja są oczywiste: pozwalają wymusić skasowanie zapamiętanego elementu lub całej zawartości Schowka. Wybierając polecenie Przypnij sprawimy natomiast, że element nie zniknie nawet po wydaniu komendy Wyczyść wszystko; co więcej, jeśli zapamiętamy tekst, a później go przypniemy, zostanie on przywrócony do Schowka po zrestartowaniu komputera.

fot. Microsoft, , Gino Crescoli – Pixabay


Adam Wiśniewski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto