Ping: pierwsze korekty
Na zeszłotygodniowej konferencji prasowej, Apple zaprezentowało nową wersję aplikacji iTunes, która wzbogacona została o usługę społecznościową Ping. Zaledwie kilka dni po jej premierze, firma postanowiła ją trochę dopracować.
Już w pierwszych dniach funkcjonowania Ping został zaatakowany przez spamerów. W serwisie zaczęły pojawiać się fałszywe ankiety, linki reklamowe oraz fikcyjne konta użytkowników. Wśród nich znalazł się Steve Jobs. W poniedziałek cały spam został usunięty z serwisu. Zniknęła również część fałszywych kont.
Dodatkowo, firma wprowadziła do usługi kilka drobnych poprawek w interfejsie. Użytkownicy z pewnością zauważą, że pojawiły się przyciski ułatwiające nawigację – Wstecz i Dalej. Do tej pory brakowało ich na niektórych stronach serwisu.
W ciągu 48 godzin od premiery, Ping zdobył dużą popularność wśród użytkowników aplikacji iTunes – choć nie tak dużą, jak początkowo zakładano. Apple poinformowało w piątek, że w dwa dni w usłudze zarejestrowało się około milion osób, co stanowi 1/3 osób, które pobrały nową wersję oprogramowania. Nie wiadomo czy w najbliższym czasie Apple zamierza wprowadzić w Pingu jakieś mechanizmy ochrony przed spamem. Patrząc na jego ilość – byłoby to wskazane.
Usługa nie jest dostępna w Polsce i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie uległo to zmianie.