A A A

Polacy kochają YouTube

11 października 2013, 13:04
Polacy kochają YouTube

Obecnie niemal 14 milionów polskich użytkowników ogląda YouTube. To niemal 11 milionów internautów więcej niż w 2006 roku.

YouTube ogląda w Polsce niemal 14 milionów użytkowników sieci. To prawie 11 milionów internautów więcej niż w 2006 roku, gdy został sprzedany do Google.

W czwartek, 10 października, mija siedem lat od czasu, kiedy YouTube trafił do portfolio Google. Dzięki temu przejęciu Google umocnił swoją pozycję na internetowym rynku wideo, wyprzedzając Yahoo i Microsoft. W październiku 2006 roku, gdy gigant z Mountain View kupił ten największy na świecie serwis z treściami wideo, YouTube odwiedziło około 3 mln. polskich Internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że YouTube cały czas zyskuje na popularności na polskim rynku. Bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów oraz live streaming to już niemal narodowy sport Polaków. Treści dostępne w tym serwisie internetowym przegląda blisko 14 mln. użytkowników sieci w naszym kraju. To o milion więcej niż rok wcześniej.

- Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji. Co ciekawe, popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki "User Generated Content", czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe - komentuje Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu.

Zdaniem Garapicha to dzięki Internautom, którzy sami zagłosowali za takim modelem biznesowym, każdy może stać się popularnym artystą filmowym, zdobyć rzeszę fanów, a co za tym idzie pieniądze z reklamy i wsparcie poważnych sponsorów. - Odkąd YouTube został dostrzeżony przez komercyjnych nadawców - nic już w branży filmowej nie wygląda tak samo - zauważa prezes PBI.

YouTube zostawia daleko w tyle inne serwisy z wideo w sieci. W lipcu 2013 roku druga w rankingu wrzuta.pl przyciągnęła uwagę ponad 2,3 mln. polskich internautów. Trzeci jest serwis tosiewytnie.pl. W analizowanym miesiącu odwiedziło go prawie 2 mln. użytkowników sieci z naszego kraju.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci - Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej.


Krzysztof Mocek / Informacja prasowa
krzysztof.mocek@firma.interia.pl
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Chiny inwestują na potęgę
19 sierpnia 2019
Chińscy potentaci internetowi przeznaczyli w zeszłym roku ponad 20 mld dolarów na badania i rozwój.


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto