Posiadam komputer z wadliwym chipsetem Intela. Co teraz?
31 stycznia na chipsetach z serii 6 Intela wykryto wadę produkcyjną. Co zrobić, gdy posiadamy komputer działający na wadliwym komponencie?
Osoby, które zakupiły komputery działające w oparciu o najnowszy chipset Intela mogą spać spokojnie. Wszyscy producenci sprzętu zareagowali w sposób wzorowy. Na stronie internetowej Intela znajdują się szczegółowe instrukcje i wskazówki pozwalające na rozpoznanie wadliwego sprzętu.
Poniżej prezentujemy możliwości działania w przypadku sprzętu konkretnych producentów.
Acer
Firma nie sprzedała w Polsce żadnych urządzeń z Sandy Bridge.
ASUS
Posiadacze komputerów ASUS z Sandy Bridge powinni udać się na stronę http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice/, gdzie znajdują się wszystkie informacje na temat stanowiska firmy, modeli dotkniętych wadą oraz dane kontaktowe do polskiego oddziału Asusa.
Dell
Według naszych informacji, problem może dotyczyć komputerów XPS 8300, Vostro 460, Alienware M17x R.3 oraz Alienware Aurora R.3.
Gigabyte
Gigabyte wstrzymał sprzedaż wszystkich produktów opartych na wadliwym chipsecie zaraz po otrzymaniu informacji od firmy Intel. Obecni użytkownicy platform opartych na chipsetach z serii 6 będą mieli możliwość wymiany produktu po pojawieniu się na rynku płyt głównych opartych na nowych chipsetach (stepping B3). Wymiany będą wykonywane w miejscach zakupu płyty głównej. W przypadku dalszych pytań należy kontaktować się z pomocą techniczną Gigabyte http://www.gigabyte.com/support-downloads/technical-support.aspx.
Lenovo
W przypadku firmy Lenovo usterka dotyczyć może modeli laptopów Ideapad: Y460P, Y560P, Z570, G470, G570, V370, V470, V570, B470, B570 oraz desktopów IdeaCentre: K330, K330A, B520. Firma wymieni chipsety dotknięte usterką za darmo w momencie udostępnienia ich nowych wersji. Sprzedaż wadliwych modeli została przerwana z dniem 1 lutego 2011. Więcej informacji oraz dane kontaktowe do suportu firmy można znaleźć pod adresem http://www.lenovo.com/popup/web_statement.html.
MSI
Firma MSI opublikowała listę płyt głównych, których może dotyczyć problem. Zaliczają się do nich płyty oparte na chipsecie P67 (P67A-GD65, P67A-GD55, P67A-GD53, P67A-C45, P67A-C43, P67S-C43), H67 (H67MA-ED55, H67MA-E45, H67MS-E43, H67MS-E33) oraz PM67 (GT680R). MSI proponuje swoim klientom wymianę produktów na nowe, gdy tylko Intel dostarczy chipsety pozbawione wady produkcyjnej. Powinno to nastąpić w okolicach kwietnia. Do tego czasu firma zalecane korzystanie z gniazd w kolorze białym (SATA3 6Gb/s). Istnieje także możliwość zwrotu zakupionego sprzętu do punktu sprzedaży. Informacje dotyczące procedury można uzyskać pod numerem telefonu 717105217, w godzinach od 8:30 do 17:00.
Packard Bell
Packard Bell, w celu zapewnienia jak najlepszego wsparcia dla swoich klientów, przygotowuje odpowiednią stronę internetową, na której będzie można sprawdzić, czy problemy związane z wadliwym funkcjonowaniem chipsetów Intela dotyczą zakupionego produktu. Klienci Packard Bell, którzy kupili jeden z wadliwych produktów, będą mieli możliwość naprawy usterki w ramach gwarancji, gdy tylko Intel dostarczy prawidłowo działające chipsety. Drugą opcją jest kontakt ze sprzedawcą Packard Bell i wymiana wadliwego modelu na inny, o porównywalnych parametrach.
Sony
Według posiadanych przez nas informacji, Sony nie wypuściło na rynek komputerów z wadliwym chipsetem.
Toshiba
Marcin Morawski, dyrektor komunikacji marketingowej Toshiba w Polsce powiedział, że „niewielka partia produktów Toshiba z wadliwym chipsetem Intel Cougar trafiła do Polski, ale została wycofana od dystrybutorów zanim zdążyła trafić do odbiorcy końcowego. Tym samym wspomniany problem w ogóle nie dotyczy naszych klientów.”