A A A

Reklamy kryptowalut pod kontrolą

18 stycznia 2022, 15:30
Hiszpania uregulowała zasady promowania przez influencerów waluty cyfrowej.
Reklamy kryptowalut pod kontrolą

Nadzorowane kampanie reklamowe

Hiszpania wprowadziła zasady ograniczające swobodę reklamowania aktywów kryptowalutowych przez osoby wpływowe w mediach społecznościowych. Nowe regulacje odnoszą się do użytkowników, którzy mają ponad 100 tysięcy subskrybentów i czerpią zyski z promowania waluty cyfrowej.

Od lutego br. osoby i firmy zamierzające reklamować kryptowaluty będą musiały co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem kampanii ujawnić ten fakt, a także treść kampanii Narodowej Komisji Rynku Papierów Wartościowych (CNMV) w Hiszpanii. Ponadto w każdej takiej kampanii trzeba będzie zawrzeć ostrzeżenie o ryzyku związanym z obrotem walutą cyfrową.

 

Kontrowersyjne transakcje

Wprowadzone zasady mają pozwolić na monitorowanie marketingu skoncentrowanego na aktywach kryptograficznych i przyczynić się do obniżenia ryzyka podejmowanego przez nieświadomych odbiorców reklam.

Kryptowaluty wciąż budzą kontrowersje, szczególnie pod względem prawnym. Ostatnio Kim Kardashian, Floyd Mayweather Jr i Paul Pierce zostali pozwani za rzekomy udział w nakłanianiu do zakupu EthereumMax.

W lipcu minionego roku Komisja Europejska zapowiedziała, że podejmie kroki w celu uregulowania obrotu walutą cyfrową.

fot. Mohamed Hassan – Pixabay

 


Barbara Blaczkowska
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto