Reuters chowa się za paywallem
Koniec z darmowymi lunchami
Przedstawiciele założonej w 1951 roku agencji Reuters ogłosili, że za część publikowanych materiałów będą pobierane opłaty w systemie abonamentowym.
Ostatni z trójki
Decyzja podjęta przez zarząd agencji oznacza, że Reuters będzie ostatnim z trzech największych serwisów, który zdecydował się schować za paywallem. Konkurencyjne portale – The Wall Street Journal i Bloomberg – robią to już od pewnego czasu. Opłata za korzystanie z nich wynosi (odpowiednio) 38,99 i 34,99 dolara.
Agencja Reutera wyceniła miesięczną subskrypcję na 34,99 dolara. Abonenci otrzymają w zamian dostęp do rozszerzonych artykułów i analiz poświęconych ochronie zdrowia, giełdzie i motoryzacji.
Serwis Reuters.com pozostanie bezpłatny przez okres próbny, ale będzie wymagał rejestracji po przeczytaniu pięciu artykułów. Przedstawiciele agencji nie wyjaśnili, kiedy rozpocznie się pobieranie opłat. Część środków uzyskanych dzięki systemowi subskrypcji zostanie zainwestowana w przedsięwzięcia takie jak transmisje na żywo.
fot. Reuters