Rewolucja na YouTube

W nowej wersji YouTube zmieni się nie tylko szata graficzna i układ witryny, ale również Video Player. Interfejs odświeżonego odtwarzacza ma być zbliżony do aplikacji flashowej z serwisu Hulu.com. Lepszy system nawigacyjny w postaci kart tematycznych ma ułatwić użytkownikom docieranie do poszukiwanych materiałów.
Google zwiększy również nacisk na filmy premium, dostarczane przez firmy i profesjonalistów, które będą zawierały reklamy na początku, w trakcie lub na końcu nagrań. Osoby pracujące nad nową wersją YouTube zapewniają, że reklamy nie pojawią się w materiałach udostępnianych przez zwykłych użytkowników. YouTube zamierza jednak w sposób szczególny promować produkcje premium. Poza tym, ogólna forma serwisu ma pozostać bez zmian.
Nowa wersja YouTube ma się pojawić jeszcze w tym miesiącu, najprawdopodobniej 16 kwietnia.
Wczoraj, na prima aprilis, programiści YouTube przygotowali mały chochlik, który przewrócił o 180 stopni wszystkie materiały promowane w zakładce "Zalecane" na stronie głównej. Przygotowano też specjalną stronę ze wskazówkami i poradami dotyczącymi nowego oglądania filmów. Twórcy zalecali obrócić monitor do góry nogami, przechylić głowę na bok lub sugerowali przeprowadzkę do Australii.
Źródło: ClickZ