A A A

Spotify: droższa muzyka w serwisie

16 sierpnia 2019, 11:30
Szwedzki usługodawca sprawdza, czy może podnieść ceny streamingu.
Spotify: droższa muzyka w serwisie

Spółka Spotify Technology planuje podniesienie ceny usług strumieniowania muzyki. Przeprowadzone w Skandynawii testy mają odpowiedzieć na pytanie, czy klienci w innych krajach będą skłonni zaakceptować podwyżkę opłat.

Szwedzka firma na próbę chce podnieść o około 13 proc. cenę pakietu rodzinnego (znanego w Polsce jako „Premium dla rodziny" i kosztującego miesięcznie 29,99 zł). Poza naszym krajem ta wersja abonamentu kosztuje około 15 dolarów miesięcznie i pozwala korzystać z usług streamingowych maksymalnie pięciu osobom. Spotify oferuje również również plan Premium Duo – dwie subskrypcje dla par mieszkających pod wspólnym dachem – za 12,49 euro (około 14 dolarów lub 24,99 złotych) miesięcznie.

Podwyżka ma zwiększyć przychody firmy w krajach, w których Spotify ma już silną pozycję. Serwis muzyczny jest dominującym graczem w całej Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej: użytkownicy z tych regionów stanowią 80 procent klientów firmy.

Dysponując 108 milionami płatnych kont Spotify jest największą na świecie platformą strumieniowania muzyki. Przedsiębiorstwa fonograficzne już od dłuższego czasu naciskają na szwedzką firmę, aby podniosła ceny abonamentu, korzystając właśnie ze swojej silnej pozycji (i w rezultacie same otrzymały więcej pieniędzy za ścieżki dźwiękowe).

Tymczasem na rynkach już zdobytych (Europa i Ameryka) średnia cena płacona przez abonentów Spotify spada od kilku lat. Przyczyną tego zjawiska są rabaty udzielane w celu przyciągnięcia nowych klientów i rosnąca popularność subskrypcji w planach rodzinnych. Obecnie firma niechętnie podnosi ceny, ponieważ wciąż znajduje się w fazie wzrostu i stara się nakłonić klientów do przejścia na płatną wersję usług. Jest to stale niewielka część słuchaczy – szefowie Spotify twierdzą, że darmowy wariant wybiera niemal dziewięć razy więcej osób.

Co istotne, spółka stara się zadomowić w Azji. Musi tam sprzedawać usługi po niskich cenach, aby konkurować z piratami, lokalnymi graczami oraz darmowymi alternatywami specjalizowanych platform strumieniowania muzyki (takimi jak YouTube).

fot. Spotify

 


Adam Wiśniewski
Tagi: streaming
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności

Rusza certyfikacja Wi-Fi 6
16 września 2019
Organizacja Wi-Fi Alliance rozpoczyna certyfikowanie urządzeń zgodnych ze standardem 802.11ax.



Gracz ukarany więzieniem za swating
16 września 2019
Jeden z graczy Call of Duty zrewanżował się koledze za przegraną, nasyłając na niego oddział SWAT. "Dowcip" skończył się śmiercią...
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto