A A A

Spotify patentuje tworzenie rekomendacji także na bazie... głosu

29 stycznia 2021, 14:15
Platforma streamingowa ma nowy pomysł na tworzenie rekomendacji.
Spotify patentuje tworzenie rekomendacji także na bazie... głosu

Personalizacja kontra prywatność

Platformy streamingujące muzykę czy filmy starają się coraz bardziej usprawniać swoje algorytmy rekomendacji, mające za zadanie podsuwać użytkownikowi kolejne materiały. Cały czas poszukiwane są nowe drogi ich ulepszania. Jednym z ciekawszych pomysłów jest zarejestrowany właśnie przez Spotify patent. Platforma chce przetwarzać... mowę użytkownika.

 

Na smutno i na wesoło

Chodzi o to, że słuchając muzyki często ją nucimy lub wypowiadamy się na jej temat. Przy odpowiednich narzędziach byłoby zatem możliwe określenie, jakie emocje wywołuje utwór. Dodatkowo analizując mowę można oszacować wiek i płeć. Na podstawie dźwięków otoczenia platforma mogłaby teoretycznie rozpoznać, czy np. jesteśmy sami, czy też towarzyszą nam znajomi. Dane te mogłyby ulepszyć system rekomendacji.

Wniosek o patent na takie rozwiązanie został złożony już w 2018 roku. Potwierdzono go jednak dopiero w styczniu 2021 roku. Nie jest jasne, czy firma aktywnie pracuje nad wdrożeniem tego rozwiązania, czy jedynie zapewniła sobie do niego prawa. To z jednej strony interesująca wizja, z drugiej zaś niepokojąca, bo wywołująca naturalne obawy dotyczące prywatności.

fot. Pixabay


Krzysztof Kempski
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto